درحال برنامه ریزی برای بازیافت پسماندهای الکترونیک هستیم

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: در زمینه بازیافت وسایل الکترونیکی مانند تلفن های همراه و باتری در حال برنامه ریزی و امضای تفاهم نامه با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات هستیم.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، در پیام معصومه ابتکار که امروز به مناسبت روز جهانی زمین پاک قرائت شد آمده است: برای دستیابی به زمین پاک و تغییر این وضعیت، نیازمند تلاش همه آحاد و ارکان جامعه هستیم.
وی در این پیام افزوده است: توجه به وضعیت زمین ، رهایی آن ازآلودگی ها و تخریب ها بیش از هر دوره ای توجه بشر را به خود جلب کرده چرا که هیچ گاه مخاطرات تا این حد اشکار نشده و آثار مداخلات توسعه ای ازمرز هشدار عبور نکرده بود.
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در این پیام با اشاره به روز زمین پاک در ایران خاطرنشان کرده است: در ایران ‎روز زمین پاک از سال ها قبل با فعالیت برمحور مدیریت مصرف ، کاهش و بازیافت پسماند و زباله و پاکسازی آن از طبیعت متمرکز شده و البته در این زمینه کشورمان صاحب قانون مدیریت پسماند است که درسال1383به تصویب رسید و شامل آیین نامه ها و دستورالعمل های اجرایی است که شهرداری ها ، شوراهای شهر و روستاها ،دهیاری ها ،فرمانداری ها و بخشداری ها و بالاخره آحاد مردم در این موضوع نقش مهمی دارند.
ابتکار می افزاید: مشکل اصلی در مدیریت پسماند کنترل و کاهش میزان آلودگی از مبدا و اسراف از موادی است که می توانیم پس از بازیافت دوباره از آنها استفاده کنیم اما متاسفانه تبدیل به دورریز و زباله می شوند.

دریافت کننده:زهرا پورعادل/انتشاردهنده:زهره حاجیان

700/703

کد خبر: 760511

وب گردی

وب گردی