تصویر لئونارد کوهن روی ساختمانی 20 طبقه کشیده می شود

برای بزرگداشت نام «لئونارد کوهن» خواننده و ترانه‌سرای فقید کانادایی یک نقاشی بزرگ دیواری روی ساختمانی ۲۰ طبقه در مونترال کشیده می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از «سی.جی. نیوز»، نقاشی روی بومی بزرگ که ۸۵۰۰ متر مکعب از دیوار برجی ۲۰ طبقه را پوشش می‌دهد، یادگاری اهالی شهر مونترال کانادا به خواننده فقیدشان است.
این پروژه که هزینه آن ۲۰۰ هزار دلار برآورد شده، ‌از سوی یک موسسه غیرانتفاعی در خیابان «کرسنت»‌ صورت می‌گیرد. پیش‌بینی می‌شود این نقاشی دیواری تا ماه سپتامبر آماده رونمایی باشد.
زمانی که «کوهن» در نوامبر ۲۰۱۶ از دنیا رفت، «دنیس کوردر» شهردار مونترال که از هوادارن این موسیقی‌دان بود قول داد به گونه‌ای شایسته یادبودی را برای بزرگداشت نام خواننده «هله‌لویه» ایجاد کند. او برای تایید این طرح با خانواده «کوهن» هم مشورت کرده است.
«ژنه پندو» هنرمند کانادایی و «ال مک» آمریکایی هنرمندانی هستند که روی این اثر نقاشی کار می‌کنند. «پندو» که با نام هنری «استارشیپ» شناخته می‌شود، پیش‌تر دیوارنگاره‌ای را به یاد «اسکار پترسون» پیانسیت جاز خلق کرده است. نقاشی یادبود «کوهن» به عنوان بخشی از پروژه «هنرمندان بزرگ مونترال» که از سال ۲۰۱۰ شروع شده، اجرا می‌شود.
پیش‌تر نقاشی دیواری دیگری نیز از «کوهن» کشیده شده بود؛ این اثر تابستان امسال روی دیوار ساختمان ۹ طبقه‌ای در بلوار «لارن» مونترال به عنوان بخشی از فستیوال بین‌المللی هنر عمومی نقش بست.
«لئونارد کوهن» روز هفتم نوامبر ۲۰۱۶ در سن ۸۲ سالگی، تنها چند روز پس از انتشار آلبوم جدید خود «تو تاریک‌ترش می‌خواهی» درگذشت. او در سال ۲۰۱۱ میلادی به‌خاطر آن‌ که مجموعه آثارش بر سه نسل در سراسر جهان تأثیر گذاشته است، برنده یکی از معتبرترین جوایز ادبی اسپانیا شد.
«کوهن» با ترانه‌هایی از جمله «تا انتهای عشق با من برقص»، «سوزان»، «هله‌لویا» و «بدرود ماریان» به شهرتی جهانی دست یافت. آلبوم «من مرد تو هستم» در سال ۱۹۸۸ از نظر تجاری موفق‌ترین آلبوم او شناخته شد. این خواننده در مراسم اعطای جوایز موسیقی «گرمی» سال ۲۰۱۰ در لس‌آنجلس جایزه یک عمر دستاورد هنری را دریافت کرد. «افکار قدیمی»، «مشکلات محبوب» و «تو تاریک‌ترش می‌خواهی» سه آلبوم آخر این هنرمند بودند که به ترتیب در سال‌های ۲۰۱۲، ۲۰۱۴ و ۲۰۱۶ روانه بازار و با استقبال فراوانی روبه‌رو شدند.
«لئونارد کوهن» حدود یک‌ ماه قبل از مرگش در مصاحبه با «نیویورکر» گفته بود: «برای مرگ آماده‌ام. امیدوارم خیلی سخت نباشد ...»
منبع: ایسنا
501501

کد خبر: 760555

وب گردی

وب گردی