نقد زندگی سیاسی احمد قوام السلطنه در سالن سینما حقیقت

در هفته سوم دوره‌ی جدید برنامه‌های نمایش و نقد فیلم‌های مستند در کانون فیلم «سینماحقیقت» مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، فیلم مستند «رئیس‌الوزرا» ساخته سیدمحمدرضا هاشمیان روی پرده رفته و مورد نقد و بررسی قرار می‌گیرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، «رئیس‌الوزرا» با نگاهی به زندگی سیاسی احمد قوام‌السلطنه، به تحلیل و موشکافی دقیق یکی از پُرآشوب‏ترین دوره‎های تاریخی ایران ‎می‎پردازد.

تمرکز اصلی فیلم مربوط به دوره چهارم نخست‌وزیری قوام است که این مدت طولانی‌ترین دوره رییس‌الوزرایی او محسوب می‌شود. طی سالهای 1324تا 1326 ایران در اوج بحران‌های داخلی و بین‌المللی قرار داشت و حضور قوام در مقام نخست‌وزیری باعث حل و فصل بسیاری از مسائل داخلی و بین‌الملی ایران از جمله حل غائله‌ی آذربایجان شد.

مستند «رئیس‌الوزرا» از ساعت 17 عصر فردا (یکشنبه) در سالن سینماحقیقت این «مرکز» به نمایش عمومی درآمده و سپس با حضور سیدمحمدرضا هاشمیان، ناصر صفاریان و سعید قطبی‌زاده مورد نقد و تحلیل قرار می‌گیرد.

عموم علاقمندان جهت تماشای این فیلم‌ و شرکت در جلسه نقد و بررسی آن می‌توانند از ساعت 17 عصر یکشنبه (3 اردیبهشت‌ماه 96) به سالن «سینماحقیقت» واقع در خیابان سهروردی شمالی، میدان شهید قندی، شماره 15، مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی مراجعه کنند.

٥٠١٥٠١

کد خبر: 760579

وب گردی

وب گردی