تاجرنیا: رقبای روحانی قوی تر از دوره گذشته نیستند/ رفتارهای ناعادلانه ای از تریبون های عمومی مطرح می شود

یک فعال اصلاح طلب گفت:رقبای روحانی قوی تر از دوره گذشته نیستند، اما شرایط انتخابات شرایط خاصی دارد که اگر انتخابات به طور معمول و طبیعی جلو برود من بعید می دانم که کاندیداهای موجود تهدیدی برای رئیس جمهور شدن آقای روحانی برای این دوره از انتخابات ریاست جمهوری باشند.

علی تاجرنیا نماینده مجلس ششم درخصوص ورود اسحاق جهانگیری به انتخابات ریاست جمهوری 96 در گفت وگو با خبرنگار ایسکانیوز، بیان کرد: جهانگیری به لحاظ نوع گفتمانی که می تواند ترویج کند و به جهت نیروهایی که در مجموعه اصلاح طلبان و هوادارانشان در بخش های مختلف هستند سبقه اصلاح طلبی مناسبی دارد، یک اثر هم افزایی دارد و عمدتا در راستای کاندیداتوری آقای روحانی تعریف می شود. جهانگیری در این انتخابات ثبت نام کرده است تا به نوعی حمایت از عملکرد دولت و تبیین یکسری دیدگاه های اصلاح طلبانه ، که قطعا آقای روحانی در دور دوم پررنگ تر مطرح خواهد شد، کمک کند و مقداری هم شاهد غلظت بیشتر گفتمان اصلاح طلبی در بحث کاندیداها باشد.

این فعال اصلاح طلب با اشاره به این که روحانی از ابتدای حضورش با بسیاری از تخریب ها، مشکلات و بحران ها مواجه بوده است گفت: آقای روحانی خوشبختانه تاکنون با سابقه ای که دارد جلو آمده، فکر می کنم در فرصت باقی مانده بدون شک به نسبت کاندیداهای موجود دست بالا خواهد داشت، تنها چیزی که ما مقداری نسبت به آن احساس نگرانی می کنیم رفتارهای ناعادلانه ای است که از تریبون های عمومی مطرح می شود که از سوی صدا و سیما، مساجد، پایگاه های بسیج و حتی خطبا صورت می گیرد.

وی تصریح کرد: شرایطی باید ایجاد شود تا مجموعه هایی که نباید وارد دسته بندی های جناحی شوند در این جبهه بندی ها قرار نگیرند؛ در شرایط طبیعی روحانی به اندازه کافی عملکرد قابل دفاع و برنامه هایی که به خوبی بتواند از آن دفاع کند را دارد.

تاجرنیا در پایان در خصوص مقایسه رقبای روحانی در انتخابات ریاست جمهوری 92 با انتخابات ریاست جمهوری 96 بیان کرد: رقبای روحانی قوی تر از دوره گذشته نیستند، اما شرایط انتخابات شرایط خاصی دارد که اگر انتخابات به طور معمول و طبیعی جلو برود بعید است که کاندیداهای موجود تهدیدی برای رئیس جمهور شدن آقای روحانی برای این دوره از انتخابات ریاست جمهوری باشد.

خبرنگار: راضیه فراهانی/ تاییدکننده: سرلک

کد خبر: 760607

وب گردی

وب گردی