محفل ادبی «شعر و ترانه» در فرهنگسرای فردوس

محفل ادبی انجمن شعر و ترانه فرهنگسرای فردوس امروز 3 اردیبهشت‌ماه ساعت 17 با حضور بهروز یاسمی برگزار می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی مراکز فرهنگی هنری منطقه 5، سلسله نشست‌های انجمن شعر و ترانه فردوس یکشنبه‌های هر دو هفته یکبار ساعت 17 با حضور بهروز یاسمی به منظور بررسی اصول و قواعد ترانه‌ و شعر برگزار می‌شود.

در این محفل ادبی به منظور گرامیداشت روز شیخ اجل، جمعی از سعدی‌دوستان و هنرمندان هریک به فراخور دانش و ذوق خویش، به کلام و نوا و رنگ و نمایش از سعدی می‌گویند و عشق و حکمت و نیک‌پنداری او را ارج می‌نهند.

گفتنی است؛ سلسله محافل ادبی شعر و ترانه به شرح و تفصیل بخش‌هایی از کلیات سعدی، نقد و بررسی ترانه‌های روز، اصول و قواعد ترانه‌سرایی، ویژگی یک ترانه مناسب و اصول دستوری در سرایش ترانه اختصاص دارد. بخش پایانی هر جلسه با قرائت ترانه‌های شاعران جوان و نقد و بررسی آن‌ها از سوی کارشناسان همراه است.

از اهداف برپایی این کارگاه آموزشی می‌توان به ارتقاء سطح شعر آفرینی، تحلیل شاکله‌ی شعر و بررسی چگونگی قرار گرفتن واژگان در سرایش اشعار، معرفی رموز ماندگاری اشعار و خلاقیت در شعر و ... اشاره کرد.

علاقه مندان برای شرکت در این محفل ادبی می‌توانند یکشنبه 3 اردیبهشت ماه ساعت 17 به فرهنگسرای فردوس واقع در فلکه دوم صادقیه، بلوار فردوس، بعد از چهارراه مخابرات مراجعه کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 44058900 تماس بگیرند.

دریافت کننده: بخشی پور/ تائید کننده سلیمی

502500

کد خبر: 760615

وب گردی

وب گردی