اسد: کشورهای دشمن سوریه از تمامی ابزارها در جنگ علیه سوریه استفاده کردند

رئیس جمهوری سوریه تاکید کرد، کشورهای دشمن سوریه از تمامی ابزارها در جنگ علیه سوریه استفاده کردند که مهمترین آنها تروریسم وهابی بود.

به گزارش ایسکانیوز، به نقل از سایت العهد لبنان، کمیته اساسی حزب بعث روز شنبه به ریاست دبیرکل حزب بعث یعنی بشار اسد یک نشست گسترده برگزار کرد.

بشار اسد خاطرنشان کرد: جنگ علیه ملت سوریه که به مدت شش سال طول کشید باید مشوقی برای حزب بعث باشد تا اینکه به کارش ادامه دهد و حضور خود در کنار مردم را گسترده‌تر کند و این کار بایستی از طریق ابتکار مکانیزم‌های ارتباطی جدید و متناسب با شرایط کنونی باشد.

اسد افزود: از آنجایی که حزب بعث عربی به علت ایده‌ها و آرمان‌های ملی خود از همان روزهای اول حوادث سوریه مورد هدف قرار گرفت لذا باید این مکانیزم‌ها همگام با تمامی رخدادها باشد.

رئیس‌جمهوری سوریه افزود: با این حال پس از گذراندن این همه زمان و روشن شدن حقایق برای بیشتر مردم و نیز رویکرد کارساز حزب بعث طی چند سال اخیر، روفرم واقعی حزب بعث نمایان شد.

بشار اسد تاکید کرد: کشورهای متخاصم با سوریه از تمامی ابزارها در این جنگ استفاده کردند که مهمترین آن ابزارها تروریسم وهابی و اخوانی‌ها و سلفی‌ها بودند و این جنگ بین حزب بعث و جریانات بدور از اسلام جدید نیست بلکه تاریخ این جنگ به دهه 60 قرن گذشته برمی‌گردد.

وی افزود:‌ حمله اخیر آمریکا به پایگاه الشعیرات در پی شکست تروریست‌ها در حومه حماه و نیز پیشروی ارتش سوریه در شمال و شرق بود.

اسد ادامه داد:‌ کشورهای غربی و در راس آن آمریکا به نفع تروریست‌ها در سوریه مداخله می‌کنند و هر چه قدر پیشرفت ارتش سوریه بیشتر می‌شود آنها بیشتر علیه ما تلاش می‌کنند.

به گزارش ایسنا، رئیس‌جمهوری سوریه تصریح کرد: جنگ علیه تروریسم هرگز متوقف نخواهد شد و تا زمانی که حتی یک تروریست قداست خاک سوریه را از بین ببرد ما ایستاده‌ایم و در عین حال به مقابله با سناریوهای غربی با هدف ضربه زدن به وحدت‌مان می‌پردازیم و همزمان به تلاش سیاسی نیز از طریق سیاست آشتی‌ها که فایده خود را ثابت کرده یا با مشارکت در روند سیاسی آستانه و ژنو به این امید که مانع از ریختن خون سوری‌های بیشتر شود،‌ ادامه می‌دهیم.

303/300

کد خبر: 760624

وب گردی

وب گردی