انتخابات ریاست جمهوری سرنوشت‌ساز فرانسه

مردم فرانسه از صبح امروز برای انتخاب رئیس جمهور جدید خود به پای صندوق‌های رأی رفتند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از رویترز، مردم فرانسه در انتخاباتی سرنوشت ساز که می تواند بر ادامه حضور این کشور در اتحادیه اروپا تأثیر بگذارد، از ساعات اولیه صبح امروز (یکشنبه 3 اردیبهشت) برای تعیین رئیس جمهور آینده خود به پای صندوق های رأی رفتند.

حدود 47 میلیون رأی دهنده با تدابیر شدید امنیتی در این انتخابات شرکت خواهند کرد. نظرسنجی های اخیر نشان می دهد امانوئل مکرون 39 ساله که حزبش را یکسال پیش پایه گذاری کرد، در دور نخست انتخابات ریاست جمهوری فرانسه پیروز می شود و می تواند در دور دوم انتخابات که 7 مه برگزار می شود، "مارین لوپن"، نامزد حزب افراطی جبهه ملی را شکست دهد.

فرانسوا فیون که پس از ماه ها دست و پنجه نرم کردن با رسوایی های مختلف به محبوبیتش افزوده شده است و ژان لوک ملانشن، رهبر حزب چپ فرانسه هم در هفته های اخیر جزء نامزدهای پیشتاز در انتخابات ریاست جمهوری بوده‌اند. بر اساس نظرسنجی ها، دو نفر از این 4 نفر این شانس را دارند که به دور دوم انتخابات راه یابند.

حدود 67 هزار شعبه اخذ رأی از ساعات اولیه صبح امروز فعالیت خود را در سراسر فرانسه آغاز کردند. بیش از 50 هزار افسر پلیس هم برای حفظ امنیت در سطح کشور حضور دارند. ناظران انتخابات فرانسه اعلام کردند که همانند سالهای قبل تا ساعت 8 شب امکان اعلام دقیق نتیجه انتخابات وجود ندارد؛ زیرا برخی مراکز اخذ رأی کوچک یک ساعت بیش از سال های گذشته باز هستند.

303/300

کد خبر: 760633

وب گردی

وب گردی