"هیثر رز" برنده جایزه ادبی استرالیا شد

جایزه استلا که از جوایز مهم ادبی استرالیا است و به نویسندگان زن تعلق می‌گیرد، هیثر رز را به عنوان برنده سال ۲۰۱۷ خود برگزید.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از گاردین، هیثر رز برای رمانی با عنوان «موزه عشق مدرن» جایزه ۵۰ هزار دلاری این رقابت معتبر ادبی را از آن خود کرد.

این نویسنده به عنوان برنده رقابتی انتخاب شد که از سال ۲۰۱۳ برگزار و برای حمایت از آثار ادبی که نوشته نویسندگان زن است، اهدا می‌شود.

«موزه عشق مدرن» بر مبنای زندگی هنرمندی صرب به نام مارینا آبراموویچ نوشته شده است.

رز این موفقیت را بزرگ‌ترین رویداد در عرصه زندگی حرفه‌ای خود خواند و گفت گرچه دریافت این جایزه ۵۰ هزار دلاری فوق‌العاده است اما مسئولیتی نیز با خود به همراه می‌آورد. وی افزود: من از این امکان برخوردار بودم که مدتی نسبتا دراز در گمنامی کار کنم و همین به من اجازه داد تا آزادانه وارد دنیای عجیب رمان شوم.

وی گفت برای نوشتن این رمان ۱۱ سال وقت صرف کرد و دریافت این جایزه برای این کار برایش واقعا لذت‌بخش بود.

این نویسنده که سال ۲۰۰۹ رمان «زن رودخانه» و سال ۲۰۰۵ رمان «مرد پروانه‌ای» را نوشته بود، افزود: به عنوان یک مادر و یک زن پیدا کردن وقتی برای فکرکردن کار سختی است و فکر می‌کنم مردان و زنان هر دو به سختی کار می‌کنند تا کتاب بنویسند، اما برای زنان پیدا کردن وقت برای مبادرت به این کار سخت‌تر است.

همه نویسندگانی که به فهرست نهایی این رقابت راه یافتند یک جایزه ۳ هزار دلاری دریافت می‌کنند و در یک برنامه سه هفته‌ای نویسندگی حضور خواهند یافت.

امیلی مگوایر برای «یک حادثه مشتق»، کاترین دی سن فال برای «پوم و الکساندر»، ماکسین بندا کلارک برای «مسابقه نفرت» و دو نویسنده فقید جورجیا بلین برای «بین گرگ و سگ» و کوری تیلور برای «در حال مرگ: یک خاطره» دیگر فینالیست‌های این رقابت بودند.

در فهرست اولیه این رقابت ۱۲نویسنده استرالیایی جای داشتند و این فهرست از میان ۱۸۰ کتاب شرکت کننده و توسط هیات داوری انتخاب شدند.

این جایزه به یاد استلا مایلز فرانکلین اهدا می‌شود و بنیان‌گذاران آن نام کوچک این نویسنده برجسته تاریخ استرالیا را بر روی این جایزه که ملهم از جایزه کتاب برای نویسندگان زن بریتانیا (اورنج سابق) راه‌اندازی شده گذاشته‌اند.

منبع: مهر

دریافت کننده: بخشی پور/ تائید کننده سلیمی

502500

کد خبر: 760718

وب گردی

وب گردی