اردوی فرهنگی آبشار شوی  ویژه کارمندان و اساتید برادر واحد دزفول

به همت بسیج کارمندی اردوی تفریحی، فرهنگی آبشار شوی ویژه کارمندان و اساتید برادر دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، غلامعلی پوررضایی مسؤل بسیج کارمندی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول گفت: این گلگشت تفریحی فرهنگی در آستانه هفته سلامت برگزار گردید و از اهداف برنامه ریزی شده بسیج کارمندی همچین اردوهایی تقویت روحیه و سلامت کارمندان و اساتید این دانشگاه و در جهت بهره مندی از طبیعت بسیار زیبای دزفول است.

آبشار شوی

آبشار شوی شهرستان دزفول در ایران بی نظیر بوده و بزرگترین آبشار خاورمیانه به حساب می آید. این آبشار در رشته کوه های زاگرس و در دهستانی به نام شوی از توابع شهرستان دزفول و در نزدیکی کوه سالن قرار دارد و دارای تنوع زیست محیطی بسیار زیبایی است.

این آبشار در بهار دارای طبیعتی سرسبز و بسیار زیباست. این منطقه زیستگاه غنی از جمله حیات وحش چون کل بز، پلنگ، خرس و سمندر ایرانی است و پوشیده از درختان زاگرس از جمله بلوط است.

به دلیل اینکه شوی در حد فاصل استان های لرستان و خوزستان قرار گرفته است دراواخر بهار و تابستان هوای گرمی دارد ولی در ارتفاعات و در پای آبشار هوا خنک وسرد است ولی چون چندین ساعت تا رسیدن به محل آبشار پیاده روی لازم است و این مسیر در میانه روز هوای گرمی دارد بنا براین بهترین زمان برای رفتن به شوی همان ابتدای بهار و ایام عید تا اواخر اردیبهشت ماه است ضمن اینکه در این موقع از سال این منطقه بسیار سرسبز و زیباست.

کد خبر: 760732

وب گردی

وب گردی