"طبیعت در هنر باستان" نقد می شود

اولین نشست از سلسله نشست­‌های هنر شرق با عنوان «نقد و بررسی کتاب طبیعت در هنر باستان» با حضور دکتر غلامعلی #حاتم و دکتر عفت‌السادات #افضل طوسی روز شنبه ۹ اردیبهشت ماه در پژوهشکده هنر برگزار می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی پژوهشکده هنر در این نشست که به همت گروه هنر شرق پژوهشکده هنر تشکیل می‌شود عفت‌السادات افضل طوسی مؤلف کتاب و عضو هیأت علمی دانشگاه الزهرا و غلامعلی حاتم سخنرانی خواهند کرد.

کتاب «طبیعت در هنر باستان» توسط نشر مرکب سپید و دانشگاه الزهرا منتشر شده است. در این کتاب مؤلف کوشیده است تا مباحث مرتبط با هنر که موضوع آن را از طبیعت برگرفته؛ از دید هنر ایران باستان و در مقایسه با تمدن­های بزرگ جهان مطرح سازد و بدین ترتیب فرصت مناسبی جهت یک مقایسه ساده برای دانشجویان فراهم آورد.

این کتاب با ارائه مثال­‌های متنوع از طبیعت در هنر، توجه به طبیعت و امکانات طراحی از آن را به دانشجویان یادآور می­‌شود. نویسنده می‌کوشد تا با طرح سؤال خواننده را به تفکر در طبیعت سوق دهد و با بیان اندیشه و دیدگاه گذشتگان در مورد طبیعت، زمینه را برای یک مقایسه اعتقادی و انسان­‌شناسانه باز نماید تا از این رهگذر رابطه انسان با طبیعت و هنر را توضیح دهد.

نشست نقد و بررسی کتاب «طبیعت در هنر باستان» روز شنبه ۹ اردیبهشت از ساعت ۱۴ الی ۱۶ در محل پژوهشکده هنر به نشانی خیابان ولی‌عصر، بالاتر از خیابان امام خمینی، نبش کوچه شهید حسن سخنور، شماره ۲۹ برگزار خواهد شد و حضور در این نشست برای کلیه علاقه‌مندان آزاد است.

دریافت کننده: بخشی پور/ تائید کننده سلیمی

502500

کد خبر: 760762

وب گردی

وب گردی