الهلال-پرسپولیس؛ دربی آسیایی

دو تیم الهلال عربستان و پرسپولیس فردا (4اردیبهشت ماه 96) از ساعت ۱۹:۳۰ در ورزشگاه سلطان قابوس مسقط به مصاف یکدیگر می روند.

به گزارش ایسکانیوز، تیم فوتبال پرسپولیس فردا در جدالی سخت به مصاف الهلال عربستان خواهد رفت. دو تیمی که قهرمانی شان در لیگ های داخلی مسجل شده است. سختی راه پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا 2017 از همان بازی اول مقابل پرافتخارترین تیم عربستان مشخص شد؛ جایی که شاگردان برانکو مقابل آبی پوشان الهلال به تساوی یک بر یک رسیدند.

جدال فردای پرسپولیس و الهلال در مسقط عمان را می توان برای شاگردان برانکو بازی مرگ و زندگی دانست. آنها با 5 امتیاز راهی به جز شکست صدرنشین ندارند چون حتی با تساوی هم با توجه به برد احتمالی الریان قطر مقابل الوحده امارات امیدهای پرسپولیس در هفته پایانی لیگ قهرمانان به حداقل می رسد. برانکو و شاگردانش خوب می دانند که تنها راه صعودشان از گروه D لیگ قهرمانان آسیا کسب 3 امتیاز بازی است و به همین دلیل از دقیقه یک بدون توجه به مسائل حاشیه ای باید حمله کنند.

دردسر بزرگ برانکو در بازی فردا غیبت 3 مهره کلیدی پرسپولیس است. سروش رفیعی و سیدجلال حسینی با دریافت دومین کارت زرد خود در رقابت های امسال از بازی فردا محروم شدند. همچنین شب گذشته رسما اعلام شد که محمد انصاری به دلیل مصدومیت بازی فردا را از دست داده است و برانکو با چالش بزرگی روبرو خواهد بود. در تیم رقیب هم البته الهلال چند مهره کلیدی خود را در اختیار ندارد.

در بازی رفت که دقیقا در همین ورزشگاه سلطان قابوس برگزار شد، مشخص شد که الهلالی ها در این کشور هواداران زیادی دارند. حالا هم این تیم عربستانی با تبلیغات زیاد و رایگان کردن بازی به دنبال این است که بتواند هواداران زیادی را در این بازی به اصطلاح خانگی به ورزشگاه بکشاند. از سوی دیگر نیز پرسپولیسی ها اعلام کرده اند که قصد دارند 3 هزار تماشاگر را به ورزشگاه ببرند تا نماینده عربستان را مغلوب کنند.

** موقعیت دو تیم در جدول لیگ:

** داور: مهند قاسم از عراق

** بهترین گلزن در لیگ:

پرسپولیس: مهدی طارمی با 16 گل

الهلال: لئو بوناتینی با 12 گل

** بهترین گلزن آسیایی:

الهلال: کارلوس ادواردو با 3 گل

پرسپولیس: مهدی طارمی با 3 گل

** غایبین دو تیم:

الهلال: یاسر القحطانی، یاسر الشحرانی، سالم الدوساری، مجاهد المنی و محمد الشهوب.

پرسپولیس: سید جلال حسینی، محمد انصاری و سروش رفیعی.

** آمار ویژه:

پرسپولیس و الهلال تاکنون پنج بار در لیگ قهرمانان آسیا( فرمت جدید) به مصاف هم رفتند که پرسپولیس یک برد داشته، دوبار الهلالی ها برنده شدند و دو بازی هم مساوی شده است.

پرسپولیس و الهلال در مجموع 11 بار مقابل هم قرار گرفتند؛ 4برد 4مساوی و3باخت، 9 گل زده و11 گل خورده حاصل کار پرسپولیس برابر الهلال بوده است.

پرسپولیس 13 بار در لیگ قهرمانان آسیا با تیم های عربستانی بازی کرده که حاصلش 4 برد، 5 باخت و 4 مساوی بوده است.

الهلال در لیگ قهرمانان آسیا 20 بار با تیم های ایرانی بازی کرده که حاصلش 8 برد، 8 باخت و 4 تساوی بوده است.

** دیگر بازی گروه:

الوحده امارات -الریان قطر

** وضعیت جدول:

** ترکیب احتمالی دو تیم:

الهلال: عبدالله المعیوف، احمد شراحیلی ، عبدالله الحافظ، اسامه هوساوی، محمد البریک، نیکولاس میلیسی، عبدالله عطیف، کارلوس ادواردو، نواف العابد، سلمان الفرج و لئو بوناتینی/ سرمربی: رامون دیاز.

پرسپولیس: علیرضا بیرانوند، حسین ماهینی، محسن ربیع خواه، صادق محرمی، فرشاد احمدزاده، کمال کامیابی نیا، سامان نریمان جهان، علی علیپور، محسن مسلمان، وحید امیری و مهدی طارمی/ سرمربی: برانکو ایوانکوویچ.

خبرنگار: صدف خالقی - انتشاردهنده:آرش محمدی

602

کد خبر: 760777

وب گردی

وب گردی