تغییرات در لیگ جهانی والیبال

فدراسیون جهانی والیبال (FIVB) تغییرات عمده‌ای در لیگ جهانی سال 2018 لحاظ کرده است که انتخاب نامی یکسان برای مسابقات مردان و زنان از جمله این تغییرات است.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از فدراسیون والیبال، لیگ جهانی والیبال در سال 1990 به عنوان بخشی از یک برنامهٔ بازاریابی در این رشته ورزشی راه‌اندازی شد تا نشان متمایزی از فعالیت‌های فدراسیون جهانی در اواخر قرن بیستم باشد.

فدراسیون جهانی به دنبال راهکاری بود تا تماشای والیبال برای مخاطبین خود در سراسر جهان هر ساله جذابیت داشته باشد و منجر به ارتقاء این رشته ورزشی شود. تا آن زمان رقابت‌های بین‌المللی والیبال که تیم‌های برتر جهان در آنها شرکت داشتند هر چهار سال یکبار و در قالب رقابت هایی مانند المپیک و قهرمانی جهان میسر بود.

در مقابل، لیگ جهانی به گونه‌ای طراحی شده بود که هر ساله برگزار شود و میزبانی دورهٔ مقدماتی آن نیز به صورت چرخشی به شهرهای مختلف جهان می‌رسید تا هر کشور بتواند در برخی از بازی‌ها میزبان باشند.

استراتژی فدراسیون جهانی والیبال در نهایت با موفقیت روبه‌رو شد و در آغاز قرن بیست و یکم لیگ جهانی به عنوان یک رویداد بین‌المللی پراهمیت در ورزش والیبال جایگاه خود را تثبیت کرد و هر ساله مسابقات مردان با نام لیگ جهانی و رقابت‌های زنان نیز با نام گرند پریکس پیگیری می‌شد.

فدراسیون جهانی والیبال برای برگزاری بیست و نهمین دوره این رقابت‌ها (سال 2018) تغییرات عمده‌ای لحاظ کرده است که انتخاب نام مشترک «لیگ جهانی جدید والیبال» برای رقابت‌های مردان و زنان از جمله آنان است.

تغییرات عمده دیگری نیز در این رقابت‌ها ایجاد شده است که در گزارش‌های بعدی به آن پرداخته خواهد شد.

دریافت کننده: محمد حمید جعفری - انتشار دهنده:پورعرب

604

کد خبر: 760813

وب گردی

وب گردی