مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان شمالی: عملیات اجرایی باغ‌موزه دفاع مقدس خراسان شمالی امسال کلید می‌خورد

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان شمالی با اشاره به روند عملیات اجرایی باغ‌موزه دفاع مقدس استان، گفت: ساخت این طرح با اعتباراتی که گرفته شده، امسال کلید می‌خورد.

به گزارش خبرگزاری ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری مهر خراسان شمالی سرهنگ احیاء محمد امیری ظهر یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه خراسان شمالی اظهار کرد: برای اجرای طرح باغ‌موزه دفاع مقدس خراسان شمالی، ۶ میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی‌شده و قرار است طی سه سال این پروژه اجرا و به بهره‌برداری برسد.

سرهنگ امیری افزود: باغ‌موزه دفاع مقدس، نمایشگاهی از اسناد این دوران است که با قرار گرفتن آن در معرض دید بازدیدکنندگان، می‌توان از این ظرفیت برای تبدیل‌شدن خراسان شمالی به قطب گردشگری استفاده کرد.

وی با اشاره به اینکه وجود سه هزار شهید رزمنده در خراسان شمالی، سند پرافتخاری برای استان محسوب می‌شود، بر ضرورت انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل حاضر و نسل‌های آینده تأکید کرد.

وی گفت: امروز انتقال فرهنگ غنی دفاع مقدس به نسل‌های آینده جزو ارزشمندترین اعمال در نزد خداوند شمرده می‌شود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان شمالی بابیان اینکه ولایتمداری، اقتصاد مقاومتی، ایثار و فداکاری در دوران دفاع مقدس نهادینه شد، عنوان کرد: امروز رسانه‌ها رسالت دارند تا مروج این فرهنگ باشند.

سرهنگ امیری با اشاره به پنجم اردیبهشت‌ماه و سالروز حادثه تاریخی شکست حمله نظامی آمریکا در صحرای طبس، اظهار کرد: دشمن در این عملیات با تمام توان و تجهیزات خود به میدان آمده بود، اما خواست خداوند مانع موفقیت آنان شد.

وی حادثه صحرای طبس را یک نشانه تاریخی از امداد غیبی خداوند دانست و گفت: در این حادثه، نقشه‌های دشمن بر آب شد و اقتدار آمریکا از بین رفت.

وی تصریح کرد: این حادثه نشان داد که نظام سلطه و استکبار که در رأس آن آمریکا قرار دارد، نمی‌تواند به اهداف خود در داخل خاک ایران اسلامی دست پیدا کند و تلاش‌های دشمنان برای تضعیف انقلاب اسلامی به ثمر نخواهد نشست.

منتشرکننده:امین محمودی نیا

کد خبر: 760840

وب گردی

وب گردی