دیدار با محمود دولت آبادی

محمود دولت‌آبادی به دعوت باشگاه اندیشه وسخن عصر امروز در مجتمع فرهنگی، آموزشی علامه طباطبایی برای دیدار با علاقمندان خود در این محل حضور پیدا می کند.

به گزارش ایسکانیوز، باشگاه اندیشه و سخن مجتمع فرهنگی آموزشی علامه طباطبایی همواره مصمم بوده تا با ایجاد بستری مناسب برای درست اندیشیدن در دنیای کنونی به هدف نهایی خود یعنی درست فکرکردن و درست انتخاب‌کردن در بین قشر دانش‌آموز کمک کند. نشست و برخاست با بزرگان کشورمان این امکان را برای دانش‌آموزان فراهم می‌کند تا آنان در دیدار مستقیم با نخبگان به نوعی آینده شغلی و اجتماعی خود را در قامت این عزیزان ببینند و بسنجند.

این باشگاه طی سال‌ها فعالیت خود با دعوت از بزرگانی چون استاد علی نصیریان، شمس لنگرودی ،دکتر محمود سریع‌القلم، محمد علی بهمنی، مجید درخشانی، هوشنگ مرادی کرمانی، فاطمه معتمدآریا، رضاکیانیان، بهزادفراهانی، پوران‌درخشنده، مرضیه برومند، فاطمه معتمدآریا، فیروز کریمی و رامبد جوان سعی در معرفی بهترین‌ها به دانش‌آموزان خود داشته است.

باشگاه اندیشه و سخن مجتمع فرهنگی آموزشی علامه طباطبایی در آخرین اقدام خود از «محمود دولت‌آبادی» نویسنده، نمایشنامه‌نویس و فیلمنامه‌نویس کشورمان دعوت به عمل آورده تا امروز یکشنبه سوم اردیبهشت 1396 در ساعت 15:30 برای دیدار با علاقه‌مندان خود در محل آمفی تئاتر مجتمع حضور یابد.

دولت‌آبادی در سال ۱۳۱۹ در روستای دولت‌آباد شهرستان سبزوار متولد شد و در خانواده‌ای روستایی که از راه کار بر زمین سخت کویر روزگار می‌گذراندند بزرگ شد. فضای اکثر نوشته‌های دولت‌آبادی در روستاهای خراسان رخ می‌دهد و رنج و مشقت روستاییان شرق ایران را به تصویر می‌کشد. مهارت دولت‌آبادی در توصیف اندام و چهره و حالات روحی قهرمانانش چنان است که تا مدت‌ها پس از مطالعه‌ی داستان، سیمای یک یک آنان در ذهن خواننده می‌ماند. این قهرمانان، کردان کوچیده به روستاهای خراسان و چادرنشینانی ایلیاتی‌اند که با گله‌داری و کشاورزی روزگار می‌‌گذرانند. در نثر دولت آبادی واژگان محلی(کردی و خراسانی) نیز در کنار واژه‌های امروزی آورده شده‌اند و این موضوع بدون اینکه نقصی در معنی متن ایجاد کند، به شیرینی و زیبایی زبان نثر او می‌افزاید. مهم ترین کتاب دولت آبادی رمان بلند ده جلدی «کلیدر» است که نزدیک به 3000صفحه است.

علاقمندان برای شرکت در این مراسم می توانند به نشانی بزرگراه نیایش غربی، بزرگراه آبشناسان، انتهای ستاری شمال، دوربرگردان جنوبی، خروجی دوم، خیابان شعرا، پلاک 17، طبقه سوم، سالن آمفی تئاتر مراجعه کنند.

دریافت کننده: بخشی پور/ تائید کننده سلیمی

502500

کد خبر: 760842

وب گردی

وب گردی