تندیس "شیر سنگی" در میدان حسن آباد تهران نصب شد

تندیس شیر سنگی " برد شیر" اهدایی قوم بختیاری به شهدای آتش نشان مقابل نخستین ایستگاه آتش نشانی شهر تهران در میدان حسن آباد نصب شد.

به گزارش ایسکانیوز این آیین با حضورخانواده شهدای آتش نشان، رییس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران، شهردار منطقه 11، دهمندی معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اتش نشانی، آتش نشانان ایستگاه یک و جمعی از شهروندان برگزار و تندیس شیر سنگی در کنار مجسمه آتش نشان ها در میدان حسن آباد نصب شد.

در ابتدای این مراسم محمد دهمندی معاون اجتماعی و فرهنگی سازمان آتش نشانی شهرداری تهران با بیان این که تلخی های حادثه پلاسکو موجب اظهار ارادت صمیمانه مردم به آتش نشانان شد؛ گفت:بعد از حادثه پلاسکو اظهار محبت های مردم باعث شد تا مسئولیت ما نیز نسبت به مردم سنگین تر شود.

در ادامه پدر شهید امیرحسین داداشی ضمن تقدیر از روحیه ایثارگری و شهادت آتش نشانان ضمن تقدیر از تلاش همکاران آتش نشان فرزندش که در حادثه پلاسکو از هیچ کوششی فروگذار نکردند؛گفت: شهداء و ایثارگران پاداش ایثارگری خود را از خداوند می گیرند.

شهرام گیل آبادی رئیس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران با اشاره به آیه ای از سوره طه گفت:خداوند در این آیه می فرماید: "ای انسان من تو را برای خودم آفریدم" و در حادثه پلاسکو جز این ندیدیم که آتش نشانان جز به خداوند به چیز دیگری فکر کنند.

گیل آبادی همچنین افزود:آتش نشانان نتیجه عینی رشادت خود را در چهارشنبه سوری دیدند که مردم به حرفشان گوش کردند.

رئیس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران در ارتباط نماد "برد شیر" در فرهنگ قوم بختیاری به آتش نشانان شهید گفت: بردشیر نماد پیوستگی و آئین مندی انسان است؛ شیر نماد شیر مردی است که شما آتش نشانان در ایستگاه های خود جاری کردید و بی شک یاد این شهدا سازمان شهرداری تهران را روز به روز بارورتر خواهد کرد.

بنا بر این گزارش "بردشیر" اهدایی قوم بختیاری در شهرکرد توسط هنرمند علی نوذری یکی از تندیس سازان بختیاری ساخته و پرداخته شده است. ارتفاع این تندیس شیرانه ۱/۰۵ طول آن ۱/۹۰ متر، عرض گُرده شیر50 سانتیمتر و وزن آن حدود 3 تن است.

این تندیس در پایین مجسمه آتش نشان ها در میدان حسن آباد نصب و رونمایی شد.

منتشر کننده : زهره حاجیان

700700

کد خبر: 760869

وب گردی

وب گردی