به گزارش ایسکانیوز به نقل از شرکت راه آهن، سعید محمدزاده، مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران در نشست هماهنگی مدیران راه آهن های مناطق کشور در مشهد افزود: مهمترین موضوع در اجرا و عملیاتی کردن قطار برقی تهران ـ مشهد، موضوع تأمین اعتبار است؛ در این باره با توجه به مذاکرات انجام شده با کشور چین برای تأمین مالی ۲ میلیارد دلاری پروژه، تاکنون ۱۷۰ کامنت با طرف چینی داشته ایم و فقط دو کامنت مانده است که امیدواریم در هفته آینده به نتیجه برسیم.
وی با بیان اینکه قرارداد این پروژه بین ایران و چین منعقدشده است، افزود: مشاور و مدیر پروژه کار خود را آغاز کرده اند و هزینه پروژه از محل وام دولتی کشور چین در اردیبهشتماه صورت خواهد گرفت.
وی ادامه داد: تأمینکننده ناوگان این پروژه کارخانه زیمنس آلمان است که در این زمینه نیز کارهای فنی قرارداد انجامشده و مبادلات صورت گرفته؛ اکنون نیز مشاور، کار این پروژه را آغاز کرده است.
مدیرعامل راهآهن درباره سرنوشت قطار سریع السیر مشهد ـ تهران نیز تصریح کرد: با توجه به ضرورت اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی در پروژه ها و محدودیتهای مالی شدیدی که در حوزه اعتبارات داریم، اجرای همزمان دو پروژه مانند قطار برقی و سریعالسیر میسر نیست چه اینکه در پروژه قطار برقی نیز پیشبینیشده است سرعت آن تا ۲۰۰ کیلومتر در ساعت و به اندازه سرعت قطار سریع السیر برسد.
گفتنی است مدیرعامل راهآهن چندی پیش از آغاز عملیات اجرایی این طرح در اوایل سال ۹۶ خبرداده بود.
دریافت کننده: رویا ذوالفقاری انتشاردهنده: