طرح جامع توسعه محتوای الکترونیکی در بخش کشاورزی اجرا می شود

طرح جامع توسعه محتوای آموزش الکترونیکی در بخش کشاورزی با همکاری پژوهشکده فناوری اطلاعات و ارتباطات جهاد دانشگاهی و آژانس همکاری‌های بین‌المللی ژاپن (JICA)، اجرایی می شود.

به گزارش ایسکانیوز، در راستای طرح مشترک میان پژوهشکده فناوری اطلاعات و ارتباطات جهاد دانشگاهی و آژانس همکاری‌های بین‌المللی ژاپن (JICA) با عنوان «طرح جامع توسعه محتوای آموزش الکترونیک جهت ارتقا توانمندی‌های نیروی کار در حوزه کشاورزی»، تاکنون ۶ دوره‌ آموزشی در حوزه‌ کشاورزی در استان کرمانشاه به عنوان استان پایلوت برگزار شده است.

حبیب الله اصغری رئیس پژوهشکده فناوری اطلاعات و ارتباطات جهاد دانشگاهی، در این باره گفت: به دنبال نیازی که در حوزه‌ آموزش الکترونیک احساس شد و با توجه به تاکید بر توسعه محتوای آموزش الکترونیک در برنامه پنجم توسعه، پروژه‌ای جهت کسب و بومی سازی دانش این حوزه و استفاده از بهترین تجارب کشور ژاپن به عنوان یک کشور پیشرو، تعریف شد.

وی ادامه داد: به دنبال تصویب این طرح و با همکاری دانشگاه های OUJ و Tezukayama و با پشتیبانی آژانس همکاری‌های بین‌المللی ژاپن، پلتفورم CHiLO به عنوان یکی از زیرساخت‌های پیشرو در حوزه یادگیری الکترونیکی و توسعه کتاب های الکترونیکی، از کشور ژاپن گرفته شده و در ایران بومی سازی شد. همچنین ۶ حوزه‌ آموزشی نیز در حوزه‌ کشاورزی به دقت تعریف و محتوای آموزشی و آموزش الکترونیکی در این حوزه‌ها توسعه داده شد.

اصغری با تاکید بر هدف این طرح مبنی بر کسب و بومی سازی دانش روز دنیا، که منجر به بازدیدهایی از مراکز آموزشی، آموزش الکترونیکی و کشاورزی کشور ژاپن شد، اضافه کرد: در همین حال متقابلا متخصصانی از کشور ژاپن بازدیدهایی را از توانمندی‌های جهاد دانشگاهی داشته و دوره های آموزشی و کارگاههایی را در کشور ایران برگزار کردند.

در مراسم اختتامیه این دوره های آموزشی که با حضور محمود واعظی وزیر ارتباطات برگزار شد، هیرویوکی تاناکا معاون ارشد دفتر جایکا در ایران گفت: اولویت‌های جایکا در ایران مباحث محیط زیستی، مدیریت بحران، کمک به ارتقای جوامع و کاهش فاصله بین جوامع شهری و روستایی و مدیریت آب بوده و در شرایط فعلی مطالعات را آغاز کرده‌ایم تا اولویت‌های دیگری مثل بهداشت، حمل و نقل و صنعت برق را به این اولویت‌ها اضافه کنیم.

200/202

منبع: مهر

دریافت کننده: ناهید سمیعی/انتشار:آخوندی

کد خبر: 760921

وب گردی

وب گردی