رامبد جوان: اگر سینماگری جشنواره جهانی را نقد می کند معنی تغییر را درک نکرده است

رامبد جوان کارگردان فیلم سینمایی «نگار» در کاخ جشنواره جهانی فیلم فجرحضور یافت و در سخنانی تاکید کرد٬ جشنواره جهانی در اوج کار خود را آغازکرده است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ستاد خبری سی و پنجمین جشنواره جهانی فیلم فجر٬ رامبد جوان گفت: جشنواره جهانی یک شروع با ارتفاع بالا داشته است و به آقای میرکریمی در این زمینه نمره قبولی می‌دهم. اغلب سینماگران نیز در این زمینه با من اتفاق نظر دارند. اگر زمانی سینماگری در این زمینه انتقادی دارد به نظر من دلیل آن٬ این است که معنای واقعی تغییر را درک نمی‌کنند.

او با اشاره به حضور مهمانان خارجی در جریان برگزاری جشنواره جهانی فیلمفجر گفت: هر سینماگر و هنرمندی که در جامعه خودش فعال محسوب می‌شودوقتی به مملکت ما می‌آید و می‌بیند فرهنگ و ثروت و وضعیت زندگی مردمانسرزمین ما چگونه است٬ با فرهنگ غنی موجود در جامعه ما مواجه می‌شود کهاین نکته مثبتی است.

او ادامه داد: هر یک نفر از مهمانان که از خارج کشور به ایران می‌آید و باسینماگران در ارتباط هستند٬ تاثیری بالا و بی‌بدیل روی سینماگران ایرانیمی‌گذارند. تمام این افراد در جامعه خودشان آدم‌هایی سرشناس هستند و اینحضور می‌تواند به بهره‌گیری مثبت دو طرفه منجر شود.

جوان تاکید کرد: وقتی آنان به سرزمین خود بازمی‌گردند نکات مثبتی که اینجادیده‌اند و تجربه خوب خود را منتقل می‌کنند. آنان می‌گویند در ایران تیراندازینمی‌شود و کسی کسی را نمی‌کشد٬ آ‌نان هم درک می‌کنند که ما امن‌ترین کشورجهان را داریم و به باقی هم پیشنهاد می‌دهند به ایران بیایند و این کشور راببینند. خود این نتیجه بسیار خوبی است.

کارگردان فیلم «نگار» گفت: همین که تغییر را در جریان برگزاری جشنواره فجرمی‌بینیم نکته مثبتی است. رضا میرکریمی به گونه‌ای این جشنواره را مدیریتاست که این جشنواره سال‌ها می‌تواند سوار بر این ریل پیش برود و از مسیر خوددور نشود.

این کارگردان همچنین درباره برگزاری مراسم بزرگداشت عباس کیارستمی درجشنواره گفت: من عاشق آقای کیارستمی بودم. مراسم بزرگداشت مناسبی برایاو گرفته شده و این بزرگداشت موجب شده نام کیارستمی باز هم به نیکی به میانبیاید.

آدرس سایت رسمی جشنواره جهانی Fajriff.com و پست الکترونیکی جشنواره Film@Fajriff.com است.

سی و پنجمین جشنواره جهانی فیلم فجر، ۸-۱ اردیبهشت ۱۳۹۶(۲۱ تا ۲۸ آوریل ۲۰۱۷) به دبیری رضا میرکریمی در تهران برگزار می شود.

٥٠١٥٠١

کد خبر: 760948

وب گردی

وب گردی