دبیرکل انصارالله:آمریکا برای تحمیل خواست خود به منطقه تلاش می‌کند

دبیر کل انصار الله یمن گفت: از زمان آغاز هزاره سوم میلادی، حملات آمریکا و اسرائیل بر امت ما، به لحاظ حجم خطر و همه جانبه بودن آن نیز تاثیرات آن وارد مرحله جدید و بی سابقه ای شده است و از حوادث یازده سپتامبر سال دو هزار و یک نیز به عنوان بزرگ ترین بهانه برای این حملات بهره برداری شد

به گزارش ایسکانیوز شبکه تلویزیونی العالم گزارش داد: عبد الملک بدرالدین دبیر کل انصار الله یمن گفت: ملت مظلوم یمن در برهه کنونی با بزرگ ترین تجاوزگری و شدیدترین جنگ ظالمانه در سطح جهانی مواجه است. درباره شهیدی سخن می گوییم که عنوانی برای موضوعی عادلانه و بنیانگذار و پرچمدار طرحی بزرگ است. این مسئله و طرح همان تحرک عملی، هوشمندانه و مسئولانه در برابر خطرها و تهدیدهای شدید علیه امت ما از سوی آمریکا و اسرائیل است. این طرح در واقع طرحی قرآنی و انقلابی و سازنده با هدف ایجاد تغییر در واقعیت امت اسلامی و برای بازگشت آن به آموزه های قرآنی و عمل در سطح مسئولیت و در سطح مواجهه با چالش ها و تهدیدهای بی سابقه علیه آن است.
وی گفت: از زمان آغاز هزاره سوم میلادی، حملات آمریکا و اسرائیل بر امت ما، به لحاظ حجم خطر و همه جانبه بودن آن نیز تاثیرات آن وارد مرحله جدید و بی سابقه ای شده است و از حوادث یازده سپتامبر سال دو هزار و یک نیز به عنوان بزرگ ترین بهانه برای این حملات بهره برداری شد. این حملات و هجمه های ناشی از آن از جمله حملات نظامی علیه عراق و افغانستان به عنوان دو کشور مسلمان، به عنوان مقدمه ای برای همه کشورهای اسلامی در منطقه عربی و غیر عربی بود. پس از آن، در دیگر عرصه ها نیز مانند عرصه سیاسی، رسانه ای، فرهنگی و فکری این حملات و هجمه ها انجام شد و حتی به مرحله مداخله در عرصه گفتمان دینی در ارتباط با مکتب های دینی رسید و پس از آن به طور فزاینده و با حجم بیشتر در حوزه اقتصادی این هجمه ها و تلاش ها ادامه یافت.
دبیر کل انصار الله یمن در ادامه افزود: این تهاجم گسترده در سایه ائتلاف جهانی به سرکردگی آمریکا صورت گرفت و در آن از همه توان و ظرفیت ها و امکانات نظامی، رسانه ای، اقتصادی و سیاسی استفاده شد و شکلی به خود گرفت که می توانیم بگوییم که به لحاظ وخامت، امکانات، توانمندی ها و ظرفیت ها، حجم و سطوح آن علیه امت ما بی سابقه بود. در برابر چنین وضعی، وضع یاس آلود امت ما در سطح اوضاع داخلی آن قرار دارد که شاهد دودستگی های شدید در برابر تهاجم ائتلاف گسترده بین المللی قدرت های بزرگ با یک رویکرد و هدف مشخص است. در این سو، ما شاهد دودستگی ها و گسست های فرهنگی، فکری و جغرافیایی هستیم، همان دودستگی هایی که تار و پود امت اسلامی را گسست و آن را به بدترین شکل ناتوانی و حیرانی رساند. چنین گسست و دودستگی سبب ایجاد مشکلات زیادی شده است، مشکلاتی که توجه امت [اسلامی] را از مسائل اساسی منحرف کرده است. این مسائل می توانست سبب ساز تحرک مسئولانه شود، تحرکاتی که می توانست مانع از خطرهای خطیری در این سطح شود. بنابراین، اکنون شاهد تهاجم گسترده با به کارگیری تمام ابزار و توان در چارچوب ائتلاف قدرت های بسیار بزرگ در عرصه جهانی علیه امتی ضعیف، دچار تشتت و تفرق گشته، دو دسته شده، آکنده در مشکلات بی نهایت قرار دارد.
چنین تهاجم گسترده و عظیم و از سوی دیگر واقعیت های ناامیدکننده و دردناک ما - که کمک ساز این تهاجم شده است- سبب شده است تا امت اسلامی در مرحله و سطح بسیارحساسی قرار گیرد که تهدید و خطری برای موجودیت ما به عنوان موجودیت بزرگ اسلامی ایجاد کرده و ما را در معرض فروپاشی و تباهی قرار داده است. در چنین وضعی، فرصت ها برای تهاجم گسترده آمریکا، اسرائیل و همراهانشان بسیار مناسب، بزرگ و وسوسه انگیز شده است.

سید عبدالملک بدر الدین الحوثی در ادامه افزود: در برابر این تهاجم بزرگ و گسترده، سه جریان در داخل امت اسلامی وجود دارد. نخستین جریان و رویکرد مربوط است به نظام ها، دولت ها و حاکمیت ها در کشورها و ملت های ما و همچنین این جریان و رویکرد شامل بسیاری از رویکردهای مردمی، احزاب سیاسی و گروه هاست که در برابر چنین تهاجم گسترده ای مسیری را برگزیده اند که همان تسلیم و پیوستن به طرح های آمریکایی و اسرائیل است و اینکه دنباله رو و فرمان پذیر دشمنی شود که علیه امت اسلامی چنین تهاجمی در پیش گرفته است. این رویکردهای آنها در واقع رویکرد مزدوری و تبعیت اربابی از آنهاست و این عملکرد آنها البته با تمام شفافیت و وضوح انجام می شود و خود را پاره و بخشی از چنگالی می داند که بر پیکره امت اسلامی فرو رفته است و خود را ابزار استکبار قلمداد می کند. در برابر این رویکرد و مسیر، رویکرد و مسیر دیگری قرار دارد که شامل برخی رژیم ها و شامل اکثریت ساکت در بین جریان ها، گروه های مردمی، چه قشر فرهیخته و چه غیرفرهیخته است. رویکرد این گروه سکوت، تسلیم، اعلام موضع نکردن و ایستایی و تماشای فرجام امور و در نهایت تسلیم در برابر این تهاجم گسترده و پیامدهای آن است. این رویکرد در واقع رویکرد شانه خالی کردن از مسئولیت و انتظار تحولات است. در برابر این دو جریان و دو رویکرد، رویکرد و جریان سومی نیز وجود دارد. این جریان در واقع موضع طبیعی، درست و منطقی و مسئولانه اتخاذ کرد که همان موضع ایستادگی در برابر این تهاجم است، تهاجمی که خطری برای دین، استقلال، هویت، ذخایر، کشورها و همه دارایی های ما و در واقع تهاجمی همه جانبه است. بنابراین، این جریان رویکرد و موضع مسئولانه ای در سطح مسئولیت دینی، ملی، انسانی و مسئولیت در همه حوزه ها اتخاذ کرد. به جرات می توانیم بگوییم که این رویکرد در واقع رویکرد آزادگی است، رویکرد آزادی خواهی و استقلال برای امت اسلامی است که مبتنی بر موضع گیری در برابر آمریکا، اسرائیل و این تهاجم گسترده آنهاست.
هیچ شکی نیست که چنین تهاجمی در واقع تهاجم آمریکایی و اسرائیلی است و شامل تهاجم نظامی، اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و رسانه ای است و خطری برای ما به شمار می رود. این تهاجم به دنبال سلب استقلال و هویت، دین ما و تخریب کردن سرزمین ها و قتل و غارت ذخایر ماست. بنابراین، جریانی که در برابر چنین تهاجمی می ایستد، جریان و طیفی طبیعی و صواب است و خوارداشت و سلب آزادی و استقلال و به بند بندگی کشیدن و تبدیل شدن ما به امتی برای قتل و حمله را نمی پذیرید و البته که نه دین، نه اصول و نه اخلاق ما چنین خوارشدن و تحقیری را نمی پذیرید. چنین موضوعی همراه و همگام با قوانین بین المللی، دین و حقوق بشر و حقوق انسانی ماست. بی شک، ایستادگی در برابر چنین تهاجمی، فداکاری را در همه سطوح می طلبد.

هر طرفی که نخواهد با ایران دشمنی کند و از دیدگاه آمریکا در دشمنی با ایران حمایت نکند با همین انگ روبرو می شود. هر طرفی که می گوید باید همه کشورهای اسلامی متحد شوند با انگ ایرانی بودن روبرو می شود.

دببر کل انصارالله گفت: هر فردی که ذره ای انسانیت، ایستادگی، عزت و آزادی داشته باشد با حمله آمریکا روبرو می شود. آمریکایی ها ما را در کشور خود اشغالگر و اخلالگر می دانند ولی آمریکا از آن سوی دنیا در امور کشورهای ما دخالت می کند و این حق را برای خود و اسرائیل قائل است و هر طرفی نیز در منطقه می تواند بر اساس سیاست های آمریکا فعالیت کند و می تواند به هر شهر، روستا و کشوری حمله کند و اقدامات جنایتکارانه و ظالمانه و حمله به امور بشری و ارزش های اخلاقی و شرعی ارزشی برای واشنگتن ندارد. تنها شرط آمریکا این است که این گونه جنایات باید به سود منافع آمریکا باشد. اگر انسانی بر حق باشد، خواسته های عادلانه و انسانی مطرح کند نمی تواند با آمریکا دشمنی کند. تنها معیاری که امروز بر منطقه تحمیل شده است و تلاش های زیادی برای تحمیل آن در کشورهای عربی و اسلامی در جریان بوده این است که باید همه طرف ها بر اساس منافع آمریکا عمل کنند. آمریکا برای رسیدن به خواسته های خود از شیوه های زیادی نظیر استفاده از رژیم های سعودی و اماراتی و گروه های تکفیری استفاده و برای تحرکات خود از عناوین جعلی نظیر تروریسم استفاده می کند. پرونده تروریسم آمریکا روشن بوده و این کشور سرمنشاء تروریسم ، ظلم، فتنه و جنایت است. همچنین آمریکا از عنوان جعلی مقابله با نفوذ ایران علیه طرف هایی استفاده می کند که تسلیم خواسته های واشنگتن نمی شوند. روشن است که دولت و ملت جمهوری اسلامی ایران توانستند به آزادی برسند این در حالی است که شمار زیادی از رژیم ها و کشورها تسلیم مزدوری آمریکا شده اند. آمریکایی ها استقلال ملت ایران را گناه و مشکل بسیار بزرگی می دانند. گناه ایران شیعه بودن نیست. این کشور شیعه در زمان شاه(مخلوع) مزدور آمریکا بود و با اسرائیل تفاهم داشت و هیچ حساسیتی درباره ایران به عنوان یک کشور شیعی وجود نداشت چرا که رژیم سابق ایران حامی اسرائیل و آمریکا بود و در آن زمان ادعاهای مجوسی بودن ایران و رتبه درجه یک این کشور در دشمنی با کشورهای اسلامی گفته نمی شد چرا که معیار اساسی نیروهای منافق و مزدور این است که بر اساس منافع آمریکا فعالیت کنند.
دبیر کل انصار الله یمن ادامه داد: هر فردی که بخواهد بگوید می خواهد آزاد و مستقل باشد و هویت، ارزش ها و منافع ایجاب می کند که مستقل و آزاده باشم با انگ ایرانی بودن روبرو می شود. هر طرفی که بگوید اسرائیل خطری برای امت اسلامی است و اراضی و مقدسات امت اسلامی را اشغال کرده است با انگ ایرانی بودن روبرو می شود. بنابراین هر فردی که بخواهد بگوید ظلم و کشتار را نمی پذیرد با انگ ایرانی بودن روبرو می شود. آمریکایی ها از این عنوان برای هدف قرار دادن انسان های آزاده استفاده می کنند. همچنین هر طرفی که نخواهد با ایران دشمنی کند و از دیدگاه آمریکا در دشمنی با ایران حمایت نکند با همین انگ روبرو می شود. هر طرفی که می گوید باید همه کشورهای اسلامی متحد شوند با انگ ایرانی بودن روبرو می شود. همه کشورهای اسلامی و حتی کشورهایی که به آمریکا خدمت می کنند هدف این حملات قرار گرفته اند. به محض این که آمریکا از برخی از رژیم ها بی نیاز شود این رژیم را سرنگون می کند و این کار را با رژیم های زیادی انجام داده است. رژیم هایی بوده اند که خدمات زیادی به آمریکا کرده اند ولی این کشور زمانی این رژیم ها را رها و علیه آنان توطئه کرد. برای این سیاست آمریکا نمونه های زیادی در منطقه ما وجود دارد. قدرت های آزاده در یمن، لبنان، سوریه، عراق و هر نقطه ای دیگر به نظر آمریکا و وابستگان به این کشور یاغی خطاب می شوند و اگر نیروهای آزاده در کشورهای منطقه با یکدیگر ابراز همبستگی و همدردی داشته باشند، اگر فرد مظلومی در یمن با فرد مظلومی در بحرین، لبنان، سوریه یا عراق ابراز همدردی کند یک جنایت بزرگ شمرده می شود و سیل اتهام زنی علیه این طرف مبنی بر مزدور بودن به طرف دیگر و همکاری با طرف های دیگر مطرح می شود. آمریکا روابط میان مظلومان این منطقه را غیر قابل قبول می داند این در حالی است که مظلومان منطقه روابط انسانی، اسلامی و زندگی در یک منطقه دارند. آمریکا چنین وضعی را نمی پذیرد. اگر یک مسلمان عربی یمنی بخواهد با یک مسلمان عربی فلسطینی همکاری کند این همکاری بزرگ ترین جنایتکار توصیف می شود. اما اگر نیروهای منافق و جنایتکار از کشورهای مختلف جهان با یکدیگر برای ظلم به ملت یمن همکاری کنند، این مسئله عادی عنوان می شود و هیچ مشکلی وجود ندارد و آمریکایی ها وسعودی ها علیه ملت یمن ائتلاف بین المللی ایجاد می کنند.
وی گفت: نیروهای آزاد، مستقل، شریف و مظلوم در منطقه نمی توانند کوچکترین سطح از همکاری و ابراز همدردی داشته باشند و کوچک ترین سطح از همکاری و ابراز همدردی بزرگ ترین جنایات اعلام می شود. آمریکایی ها هر گونه ابراز همدردی ملت ایران با ملت مظلوم یمن را یک جنایت می دانند و از ما در یمن می خواهند با هیچ طرفی همکاری نداشته باشیم. همکاری ما با کشورهای دیگر را یک مشکل خطرناک می دانند ولی همکاری کشورهای مختلف علیه ملت یمن را اقدام خوبی به حساب می آورند. سعودی ها، اماراتی ها، آمریکایی ها و اسرائیلی ها به همراه کشورهای مختلف دیگر می توانند به یمن حمله کنند و هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد. آمریکا این اصول باطل را پی ریزی کرده است و ما هرگز به این اصول آمریکایی توجه نداریم و آن را به رسمیت نمی شناسیم. همه مظلومان در امت اسلامی مسئولیت دارند با یکدیگر همکاری کنند. باید همه صدای واحدی داشته باشیم چرا که همه مظلوم هستیم. بنابراین باید با یکدیگر همکاری کنیم و تلاش های بیشتری برای دفاع از مظلومیت خود داشته باشیم چرا که همه مظلوم هستیم و مورد حمله قرار گرفته ایم و هرگز خواسته های دیگران را نمی پذیریم و تسلیم آنان نمی شویم و سکوت نیز نمی کنیم. این موضع ما روشن است.

تایید کننده:سرلک

کد خبر: 760952

وب گردی

وب گردی