مهاجران اعلام کرد: کاهش قیمت گوجه فرنگی به زیر 1000 تومان/ گوجه سبز ارزان می شود

رئیس اتحادیه میوه و سبزی گفت: در حال حاضر قیمت گوجه فرنگی در بازار 4 هزار تا 5 هزار تومان است اما در چند روز آینده قیمت آن به زیر 1 هزار تومان می رسد.

حسین مهاجران در گفت و گو با ایسکانیوز دلیل افزایش قیمت گوجه فرنگی طی چند روز اخیر را اینگونه بیان کرد: پایان تولید محصول بی تاثیر بر افزایش قیمت محصولات نیست، پایین بودن میزان تولید و نیز عدم پاسخگویی به نیازهای مصرف کنندگان بر افزایش قیمت محصولات تاثیرگذار و نیز دلیلی برای قیمت محصول می شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر گوجه فرنگی مناطق گرمسیری مورد استفاده مصرف کنندگان است، افزود: طی 15 روز آینده به دلیل مورد استفاده قرار گرفتن گوجه فرنگی که در منطقه خوزستان به میزان انبوهی تولید شده، قیمت آن به طور قطع با کاهش همراه می شود.

مهاجران گفت: در حال حاضر قیمت گوجه فرنگی در بازار 4 هزار تا 5 هزار تومان است اما در چند روز آینده قیمت آن به زیر 1 هزار تومان می رسد.

رئیس اتحادیه میوه و سبزی با اشاره به قیمت گوجه سبز در بازار گفت: گوجه سبز از 4 محور تولید می شود و از کیلویی 20 هزار تومان تا 60 هزار تومان در بازار موجود است اما نرخ گوجه سبز در 15 روز آینده به زیر 5 هزار تومان می رسد.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر قیمت چغاله بادام ریز در بازار کیلویی 20 تا 30 هزار تومان و نوع درشت آن از 8 تا 13 هزار تومان قیمت خورده است.

مهاجران درباره قیمت دیگر انواع میوه در بازار گفت: سیب سفید 6000، سیب قرمز 5000، خیار گلخانه ای 4000، موز 4 هزار و 700، کیوی از 3 هزار تا 5 هزار تومان به فروش می رسد.

رئیس اتحادیه میوه و سبزی در خصوص وضعیت واردات میوه های ممنوعه گفت: اکنون 20 قلم از میوه های ممنوعه در بازار وارد شده است. انگور شیلی 27 هزار تومان، زردآلو 47 هزار تومان، سیب فرانسه 17 هزار تومان، گلابی آفریقایی17 هزار تومان، گلابی چینی 12 هزار تومان، پرتغال مصری 8 هزار تومان، سیر چینی کیلویی 2 هزار تومان و ایرانی 33 هزار تومان قیمت خورده است.

خبرنگار: رویا ذوالفقاری انتشاردهنده: پورعرب

کد خبر: 760956

وب گردی

وب گردی