ابلاغ بخشنامه دانشگاه آزاد اسلامی درباره نحوه عملکرد شوراهای استانی زنان فرهیخته

بخشنامه دانشگاه آزاد اسلامی درباره نحوه عملکرد شوراهای استانی زنان فرهیخته و شورای سیاست‌گذاری زنان فرهیخته سما به دبیران هیات امنای استان‌ها، روسای واحدها مراکز آموزشی و سازمان سما ابلاغ شد.

به گزارش ایسکانیوز، براساس این بخشنامه برای ساماندهی و هدفمند‌کردن فعالیت‌های شوراهای استانی زنان فرهیخته و بهره‌گیری از ظرفیت آنها در اداره امور دانشگاه و در چارچوب مصوبات صد‌و‌نود‌ و‌ چهارمین جلسه هیات رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی، دبیران هیات امنای استانی موظفند از سال 1397 براساس صلاحدید شورای راهبردی زنان فرهیخته ردیف بودجه مستقل را برای شورای زنان فرهیخته استان‌ها تخصیص دهند که با نظارت شورای راهبردی زنان فرهیخته صرف برنامه‌های مصوب شوراهای استانی زنان فرهیخته شوند.

همچنین مقرر شده است سازمان مرکزی در سال 96 ردیف بودجه مستقل را به صورت متمرکز در اختیار شورای راهبردی زنان فرهیخته قرار دهد تا متناسب با برنامه‌های مصوب شوراهای استانی به استان‌ها تخصیص داده شود و با نظارت دبیر هیات امنای استان هزینه شود و نیروی انسانی مستقل برای همکاری با رئیس شورای زنان فرهیخته استان نیز، از بین نیروهای واجد شرایط و دارای مجوز استخدامی واحد مرکز استان تامین شود.

براساس این بخشنامه به جای پرداخت حق سرپرستی به روسای شوراهای تخصصی استان مقرر شده است براساس ساعات کارکرد آنها به عنوان رئیس شورای تخصصی در دبیرخانه هیات امنای استان، با پیشنهاد رئیس دبیرخانه هیات امنای استان و تایید رئیس استان، اضافه‌کار محاسبه و پرداخت شود که حداکثر سقف این پرداخت در ماه نیز تا سقف حق سرپرستی مدیر گروه واحد مرکز استان تعیین شده است.

در این بخشنامه آمده است: «در احتساب ساعات فعالیت روسای شورای استانی زنان براساس مفاد بخشنامه شماره 230674 مورخ 86/8/10 معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی موضوع کاهش ساعت موظفی تدریس همکاران هیات علمی اعمال شود. همچنین روسای شورای استانی زنان فرهیخته از طریق دبیرخانه هیات امنای استان می‌توانند با سازمان مرکزی و واحدها مکاتبه نمایند. مقتضی است روسای شورای زنان فرهیخته استان‌ها در جلسات و شوراهای تخصصی استان با حق رای در موارد ذیربط به امور زنان فرهیخته که در دستور جلسه مطرح می‌شود. حسب مورد متناسب با شرح وظایف آنها دعوت به عمل آید.»

مسئولیت حسن اجرای این بخشنامه با دبیران هیات امنای استانی، رئیس سازمان سما و روسای واحدها است.

منبع: آنا

کد خبر: 760991

وب گردی

وب گردی