مدرسه طبیعت محلی برای دوستی با طبیعت

مسئول مدرسه طبیعت قزوین گفت: مدرسه طبیعت قزوین محلی برای دوستی با طبیعت است که در آن دانش‌آموزان با حیوانات و محیط‌زیست آشنا می‌شوند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایسنا،«شیما اصلانی‌مهر»، تصریح کرد: مدرسه طبیعت چکاوک نخستین مدرسه طبیعت استان است که بهمن‌ماه سال 95 با حضور مسئولان استانی افتتاح و آغاز به کارکرد و هم‌اکنون مورد استقبال دانش‌آموزان قرار گرفته است.

وی افزود: در این مدرسه چگونگی برخورد با محیط‌زیست و حفظ محیط‌زیست به دانش‌آموزان آموزش داده می‌شود و آشنایی کودکان با روش زندگی در طبیعت و حفظ محیط‌زیست از اهداف راه‌اندازی این مدرسه است.

مسئول مدرسه طبیعت قزوین گفت: هم‌اکنون دانش‌آموزان تحرک کافی ندارند و شاهد افزایش مشکلاتی از قبیل چاقی و دیابت، استفاده بیش‌ از حد از بازی‌های کامپیوتری هستیم بنابراین این مدرسه به‌منظور افزایش تحرک دانش‌آموزان تأسیس‌ شده است.

وی یادآور شد: مدرسه طبیعت با ایده آشنایی کودکان با محیط‌زیست آغاز به کارکرده است، چون اگر کودکان و نوجوانان دارای عشق و همبستگی نسبت به محیط‌زیست باشند در آینده مسئولانی خواهیم داشت که نسبت به محیط‌زیست احساس تعلق دارند و برای ساخت جاده و اتوبان درخت‌های تنومند را از میان نبرند.

اصلانی‌مهر افزود: مدرسه هم‌اکنون در فضایی به مساحت 3000 متر مربع بهره‌برداری شده اما با تکمیل فازهای بعدی آن در آینده این میزان فضا به 28 هزار مترمربع افزایش خواهد یافت، در این مدرسه حیوانات اهلی نگهداری می‌شود.

وی گفت: حیوانات وحشی که آسیب‌ دیده‌اند نیز در این مرکز تیمار و نگهداری می‌شود هم‌چنین پرندگان شکاری در مدرسه وجود دارد که در خصوص آن‌ها با دانش‌آموزان گفت‌وگو می‌شود و اطلاعات لازم به آن‌ها ارائه می‌شود.

مسئول مدرسه طبیعت قزوین گفت: کودکان و دانش‌آموزان از سن 3 تا 12 سالگی می‌توانند به‌صورت هفتگی یا به‌صورت دائمی از خدمات آموزشی این مدرسه بهره‌برداری کنند، هم‌اکنون 80 دانش‌آموز به‌صورت سانسی و 100 نفر به‌صورت شیفتی از خدمات مدرسه استفاده می‌کنند.

وی تصریح کرد: هزینه استفاده از خدمات مدرسه به‌صورت ساعتی است و برای مدارس تخفیف ویژه در نظر گرفته‌شده است به‌طوری‌که دانش‌آموزان از طرف مدرسه ساعتی 5000 تومان و برای افراد عادی 6000 تومان پرداخت می‌کنند.

اصلانی‌مهر یادآور شد: در این مرکز مربی نداریم و تسهیل‌گرانی که مدرک دارند به دانش‌آموزان آموزش می‌دهند به‌طوری‌که سئوال‌های دانش‌آموزان با سئوال پاسخ می‌دهند و به پاسخ‌های یک‌کلمه‌ای بسنده نمی‌کنند و دانش‌آموزان با انجام تحقیق به نتیجه می‌رسند.

دریافت کننده:زهرا پورعادل/انتشاردهنده:زهره حاجیان

700/703

کد خبر: 761027

وب گردی

وب گردی