«در دهان اژدها» مهمان باشگاه کتاب فردوس

فرهنگ‌سرای فردوس با برپایی باشگاه کتاب به بررسی و معرفی کتاب «در دهان اژدها» با حضور محمدرضا زمانی نویسنده اثر می‌پردازد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی مراکز فرهنگی هنری منطقه 5، سلسله محافل ادبی باشگاه کتاب فردوس از جمله برنامه‌های کتابخانه فردوس است که یکشنبه‌ها هر دو هفته یکبار برگزار می‌شود.

در نخستین برنامه باشگاه کتاب فردوس در سال جاری کتاب «در دهان اژدها» با حضور محمدرضا زمانی نویسنده اثر، پروین پناهی نویسنده و منتقد ادبی و جمعی از علاقه‌مندان به کتابخوانی معرفی و بررسی می‌شود.

کتاب «در دهان اژدها» شامل 10 داستان کوتاه است که با ظاهرا با دقت خاصی به دنبال هم چینش یافته اند و هر کدام شاید برشی از زندگی ما باشند. زبان بی‌تکلف و ساده کتاب، خواندن داستان‌های آن را آسان کرده، ولی فکر آدم را برای مدت‌ها به لایه‌های دیگری از زندگی سوق می‌دهد که شاید ناشی از ایده‌هایی نو باشد که در محتوای عمیق تر نوشته‌ها وجود دارد.

در بخشی از یکی از داستان‌های این کتاب می‌خوانیم:

«من احساس گروه خونی اوی منفی دارم، گروهی که به همه خون می‌داد و کسی نبود به او خون بدهد، جز خودش... در هر دو صورت همه چیز عوض می‌شود، درست مثل سربازی که از جنگی سخت و طولانی برگشته باشد، سربازی که خرابی‌های زیادی دیده است و چند بار مجبور شده از یک متری و خلاف میلش سرنیزه را توی گردن دشمن فرو کند تا زنده بماند و نامزدش هم با کس دیگری ازدواج کرده است؛ حتی اگر پیروز هم برگردد، دیگر هیچ وقت مثل روز اول و آن آدم قبلی نخواهد شد.»

در معرفی نویسنده این اثر می‌توان گفت؛ محمدرضا زمانی از نویسندگان جوان کشورمان است که داستان‌های «مردن روی دور کند» و «شناور» از او به ترتیب در اولین جشنواره‌ی طنز مکتوب (۱۳۸۵) و دومین جایزه‌ی ادبی بوشهر (۱۳۹۳) تقدیر شده‌اند. از مجموعه آثار وی می‌توان به تولد دوبارۀ هودینی، شهر همه چراغ‌هایش روشن بود، تابستانی که در آبادان به زمین نشست، حفره مشترک، شناور، نام و نام خانوادگی اشاره کرد.

خاطرنشان می‌شود؛ مراکز فرهنگی هنری منطقه 5 با توجه به اهمیت کتاب‌خوانی در جامعه و در راستای آشتی با کتاب و افزایش سطح سرانه مطالعه برنامه‌های مختلفی در حوزه کتاب‌خوانی اجرا می‌کنند.

علاقه‌مندان برای حضور در این برنامه می‌توانند دوشنبه 4 اردیبهشت‌ماه ساعت 17 به فرهنگسرای فردوس واقع در فلکه دوم صادقیه، بلوار فردوس، بعد از تقاطع شهید سلیمی جهرمی مراجعه کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۴۴۰۸۱۰۴۳ تماس بگیرند.

دریافت کننده: بخشی پور/انتشار:سلیمی

5025

کد خبر: 761031

وب گردی

وب گردی