اولین واکنش ابراهیم رئیسی به احتمال کناره‌گیری‌اش به نفع قالیباف

جلسات انتخاباتی فراکسیون‌های سیاسی مجلس با برگزاری نخستین جلسه فراکسیون ولایت با ابراهیم رییسی کاندیدای دوازدهمین انتخابات ریاست‌جمهوری کلید خورد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از اعتماد، عصر دیروز رییسی مهمان اصولگرایان فراکسیون ولایت در محل کمیسیون تلفیق بود و حاجی‌بابایی رییس این فراکسیون و از دست‌اندرکاران «جمنا» او را در این جلسه همراهی می‌کرد. جلسه‌ای که صفحه اینستاگرام ابراهیم رییسی تا اواسط آن را به صورت زنده پخش کرد. البته با شرایطی کنترل شده؛ چه آنکه ادمین این صفحه قسمت مربوط به کامنت‌های کاربران را بسته بود. تصاویر نشان می‌داد صندلی‌های سالن کمیسیون تلفیق همه پر شده‌اند و جای نشستن نیست.


آن‌طور که حاجی‌دلیگانی نماینده شاهین شهرمی‌گوید تعداد حاضرین در جلسه بیش از ١٠٠ نفر بوده است. با این حال اما با توجه به ظرفیت کمیسیون تلفیق می‌توان تخمین زد که جمعیت حاضر چیزی حدود ٧٠ نفر بوده است. این تازه در شرایطی است که به گفته حاجی دلیگانی در این جلسه برخی از نمایندگان اصولگرای مجلس هشتم و نهم هم به دعوت فراکسیون حضور داشته‌اند. علی لاریجانی هم برخلاف سایر جلسات فراکسیون ولایت در این جلسه حاضر نشده بود. حاجی‌دلیگانی از اصولگرایان حاضر در جلسه به «اعتماد» می‌گوید: سخنان رییسی در این جلسه شفاف و همراه با صراحت بود.

سوالاتی را نمایندگان پرسیدند و ایشان هم مباحثی را مطرح کرد که مورد استقبال حاضرین بود. به گفته حاجی دلیگانی همه نمایندگان از این جلسه راضی بودند و این جلسه به نوعی اعلام آمادگی نمایندگان فراکسیون ولایت در جهت کمک به اجرای برنامه آقای رییسی بود. آن‌طور که حاجی‌دلیگانی می‌گوید رییسی در این جلسه گفته است: من تلاش می‌کنم از همه سلایق سیاسی استفاده ‌کنم. و برای من نیروهای اصلاح‌طلب و اصولگرا تا زمانی که در خط امام هستند هیچ تفاوتی ندارند. مهم این است که بتوانیم برای مردم کاری انجام دهیم. رییسی تاکید زیادی بر محرومیت‌زدایی داشته و گفته است که باید از تحریم‌ها به مثابه فرصت برای کشور استفاده کنیم. او همچنین گفته به هیچ‌وجه وارد تخریب هیچ کاندیدایی از دولت فعلی یا گذشته نخواهم شد و تخریب کاندیداهای دیگر را حرام شرعی می‌دانم. و تلاش می‌کنم ظرفیت‌ها و توانایی‌های خودم را بیان کنم.

همه سلیقه‌ها در ستادم خواهند بود
رییسی در سخنانش تاکید کرده که کشور را به صورت جناحی نمی‌شود اداره کرد. و توضیح داده که در ستادهای او از همه سلایق سیاسی حاضر هستند و از همه نمایندگان خواسته تا به همه مردم در حوزه‌های انتخابیه‌شان بگویند که با هر سلیقه سیاسی می‌توانند در ستادهای رییسی کار کنند. به گفته حاجی‌دلیگانی اولویت کاری رییسی حل مسائل اقتصادی عنوان شده و او در این باره هم برنامه کلان دارد و هم برنامه اقلیمی. رییسی بر توجه به زنان و جوانان تاکید کرده و گفته امکانات موجود کشور با نیروی موجود انسانی کشور قابل حل هستند. آن‌طور که حاجی دلیگانی می‌گوید رییسی اعتقاد و باور به مجلس داشته و در مبارزه با فساد تاکید داشته است. رییسی تاکید کرده دولت قانونگذار نیست و او به آنچه در قانون اساسی برای دولت دیده شده به همان وفادار خواهد بود. به گفته حاجی‌دلیگانی رییسی گفته است که دولتی که من تشکیل می‌دهم از همه در اجرای قانون پیشتازتر خواهد بود.

قالیباف یا رییسی؟
به گفته حاجی دلیکانی نمایندگان از رییسی درباره اینکه اگر قرار باشد یک نفر از میان او یا قالیباف در انتخابات بماند رییسی چه خواهد کرد؟ پرسیده‌اند و او پاسخ داده است: ما با هم کارمان را انجام می‌دهیم و در چارچوب جمنا مسائل‌مان را هماهنگ می‌کنیم و پیش می‌رویم. و مشکلی در این جهت پیش نخواهد آمد. رییسی در رابطه با کابینه احتمالی‌اش هم صحبتی نکرده اما تاکید کرده از همه افراد شایسته در دولتش استفاده خواهد کرد.

302/302

کد خبر: 761071

وب گردی

وب گردی