قطر به دنبال مشارکت در مذاکرات آستانه درباره سوریه

امیر قطر در دیدار با وزیر خارجه قزاقستان که به دوحه سفر کرده خواهان گسترش دایره مشارکت در مذاکرات آستانه و پیوستن کشورش به شرکت‌کنندگان در این نشست‌ها شد.

به گزارش ایسکانیوز، به نقل از پایگاه خبری سوریا نیوز، تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر در گفتگو با غیرت عبدالرحمانف، وزیر خارجه قزاقستان در مورد فرصت‌های گسترش دامنه شرکت کنندگان در مذاکرات آستانه در مورد سوریه از جمله پیوستن دوحه گفتگو کرد.

وزارت خارجه قزاقستان در بیانیه‌ای در این باره اعلام کرد: امیر قطر و عبدالرحمانف در مورد مسائل ضروری مرتبط با مسائل بین المللی از جمله اوضاع سوریه و سیر مذاکرات آستانه و فرصت‌های گسترش حضور گروه‌های شرکت کننده در آن از طریق پیوستن کشورهای عربی از جمله قطر بحث و تبادل نظر کردند.

تمیم بن حمد و عبدالرحمانف همچنین بر لزوم هماهنگی تلاش‌های بین‌المللی برای مبارزه با تروریسم و ممانعت از ایدئولوژی‌های افراط گرایانه و اهمیت گفتگوی تمدن‌ها تاکید کردند.

پیشتر وزیر خارجه قزاقستان از آغاز تلاش کشورش برای گسترش دامنه حضور شرکت کنندگان در نشست‌های آستانه خبر داده بود و گفته بود در خصوص این مساله با روسیه و ترکیه و ایران به عنوان کشورهای ضامن آتش بس در سوریه گفتگو کرده است.

منبع: ایسنا

303/300

کد خبر: 761079

وب گردی

وب گردی