هشدار چین به ترامپ درباره راه افتادن جنگ تجاری

روزنامه وابسته به دولت چین در سرمقاله‌ امروز (دوشنبه) خود نوشت: آمریکا با تحقیقاتش درباره واردات فولاد یک مناقشه تجاری میان آمریکا و شرکای تجاری مهمش بوجود خواهد آورد که احتمالا آنها را وادار به انجام اقدامات تلافی جویانه می‌کند.

به گزارش ایسکانیوز، به نقل از خبرگزاری رویترز، این مطلب شدیدترین پاسخ رسمی چین به اقدام دولت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در آغاز تحقیقات علیه چین و دیگر تولید کنندگان فولاد و اقدام آنها در واردات انبوه فولاد ارزان به آمریکا بوده است.

روزنامه چاینا دیلی نوشت: دولت آمریکا با تحقیقات غیرموجه درباره واردات فولاد به این کشور تحت پوشش حمایت از امنیت ملی ظاهرا متوسل به سیاست‌های یک جانبه برای حل مشکلات دوجانبه و چند جانبه شده است.

این نشریه هشدار داد: این تحقیقات می‌تواند اقداماتی را از سوی آمریکا برای مقابله با واردات از شرکای تجاری مهم آمریکا موجب شود که این بر مناقع این شرکا از جمله چین تاثیر خواهد گذاشت.

این نشریه نوشت: ‌اگر آمریکا دست به تدابیر محافظه کارانه تجاری و حمایت از اقتصاد داخلی بزند دیگر کشورها هم احتمالا اقدامات تلافی جویانه موجه علیه شرکت آمریکایی صاحب منفعت در حوزه‌هایی مثل مالی و تکنولوژی خواهند داشت که این مساله منجر به یک جنگ تجاری تلافی جویانه خواهد شد که به نفع هیچ کس نیست.

منبع: ایسنا

303/300

کد خبر: 761126

وب گردی

وب گردی