درصورت پیروزی کوربین در انتخابات، خطر حملات تروریستی انگلیس افزایش می‌یابد

رهبر حزب محافظه‌کار انگلیس اعلام کرد جرمی کوربین برای سمت نخست وزیری این کشور مناسب نیست.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایندیپندنت، «پاتریک مکلایلین» رئیس حزب محافظه‌کار انگلیس ادعا کرد اگر «جرمی کوربین» رهبر حزب کارگر در انتخابات پارلمانی پیروز شود خطر حملات تروریستی به این کشور افزایش می‌یابد.

مکلایلین معتقد است کوربین 67 ساله برای نخست‌وزیری انگلیس مناسب نیست چون نمی تواند تصمیمات سختی که این شغل نیازمند آن است را اتخاذ کند.

رئیس حزب محافظه‌کار این اظهارات را پیش از آنکه کوربین بگوید حزب کارگر ممکن است از این پس برنامه هسته‌ای انگلیس را حمایت نکند، اعلام کرد.

مکلایلین در مصاحبه با تلگراف گفت: «نخست وزیرها گاهی اوقات باید تصمیماتی بگیرند که خیلی راحت نیستند و اگر این تصمیمات اتخاذ نشوند امنیت ما به خطر می‌افتد. من می دانم که ترزا می قادر به اتخاذ چنین تصمیماتی است؛ اما درباره جرمی کوربین مطمئن نیستم».

یک سخنگوی رهبر حزب کارگر اظهارات مکلایلین را رد کرد و گفت کوربین به عنوان یک عضو پارلمان انگلیس بارها تصمیماتی را گرفته که در جهت منافع و امنیت این کشور بوده‌اند.

نظرسنجی‌های Opinium ،ComRes و YouGov نشان می‌دهند ترزا می نخست‌وزیر فعلی انگلیس از حزب محافظه کار از حمایت بالاتری نسبت به کوربین برخوردار است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

303/300

کد خبر: 761162

وب گردی

وب گردی