اردلان: دروازه بان های کشورمان احتیاج به تقویت بیشتر دارند

یکی از مربی دروازه بان های کشورمان مختلف معتقد است در بررسی های کارشناسانه عملکرد دروازه بان های لیگ برتر ضعف های بسیاری وجود دارد، برای کاهش این ضعف ها دروازه بان های لیگ برتر با آموزش کیفیت عملکرد شان تقویت می شود.

اسماعیل اردلان در مورد وضعیت دروازه بان ها در لیگ شانزدهم در گفت و گو با ایسکا نیوز گفت: با بررسی عملکرد دقیق و کارشناسی دروازه بان ها در لیگ شانزدهم عملا نمی توان عملکرد دروازه بان هارا مثبت ازریابی کرد و با نگاه دقیق به عملکرد محمد رضا اخباری و رشید مظاهری دو دروازه بان تیم ملی در این فصل نه تنها از لحاظ فنی پیشرفت نداشته بلکه دچار افت نیزشده اند. علی رضا بیرانوند دروازه بان فیکس تیم ملی نیز بدون ضعف نبوده ولی به خاطر عملکرد خوب تیم پرسپولیس و تیم ملی ضعف هایش پنهان مانده و اگر آموزش های صحیح به بیرانوند ادامه پیدا نکند می تواند باعث کنار رفتن زود هنگامش شود.

وی در مورد اختلاف سطح فنی دروازه بان های یک تیم نیز افزود : متاسفانه یک تفکر اشتباه در فوتبال کشور مان نهادینه شده که باید اختلاف سطح فنی دروازه بان اول و سایر دروازه بان یک تیم زیاد باشد ولی همین موضوع بارها باعث تضرر تیم ها در هنگام محرومیت و یا مصدومیت دروازه بان اولشان در مسابقات شده بنابراین نباید اختلاف سطح فنی دروازه بان ها ی یک تیم زیاد بوده و نهایتا باید 5 درصد باشد باعث ایجاد رقابت بین دروازه بان های یک تیم برای حضور در ترکیب اصلی می شود. و همچنین مصدومیت و یا محرومیت دروازه بان اول یک تیم منجر نتیجه نگرفتن نخواهد شد.

اردلان با اشاره به بازی برگشت نفت و پرسپولیس در لیگ شانزدهم تصریح کرد: در غیاب میلاد فراهانی تیم نفت ضربه اصلی خود را از دو دروازه بان دیگر ش خورد . اگر این دو دروازه بان سطح فنی شان از میلاد فراهانی کمتر نبود به طور قطع نادر صفر زایی و شهاب عادلی عامل شکست نفت در این بازی نمی شدند.

وی با اشاره در تیم های حاضر در لیگ قهرمانان اروپا خاطر نشان کرد: در دو سه فصل اخیر بعضی از تیم های معتبر حاضر در لیگ قهرمانان از دو دروازه بان در ترکیب اصلی یکی برای لیگ ها و مسابقات داخلی و دیگری مسابقات لیگ قهرمانان اروپا استفاده کرده اند این موضوع به خاطر نزدیکی سطح فنی دو دروازه بان اتفاق افتاده است که تا فشار مضاعف از روی دروازه بان های یک تیم کم شود.

601

کد خبر: 761179

وب گردی

وب گردی