لایحه ۵ فصلی «تامین امنیت زنان» در انتظار تصویب هیات دولت/ برای جلوگیری از قاچاق زنان ورود کرده‌ایم

مدیر کل دفتر بررسی های امور حقوقی معاونت امور زنان و خانواده گفت: برای جلوگیری از قاچاق زنان ورود پیدا کرده ایم و در این زمینه پیشنهاداتی به قوه قضاییه ارائه داده ایم.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایلنا، اشرف گرامی زادگان، مدیر کل دفتر بررسی های امور حقوقی معاونت امور زنان و خانواده به تشریح اقدامات این معاونت در دولت یازدهم پرداخت و گفت: لایحه تامین امنیت زنان در برابر خشونت به دولت دهم برمی‌گردد و زمانی که دولت یازدهم آغاز به کار کرد، این لایحه در معاونت موجود بود و به طبع اقدامات معاونت زنان در این راستا شروع شد.

وی افزود: لایحه موجود مشکلاتی داشت و کارشناسان عقیده داشتند که باید روی آن اصلاحاتی صورت بگیرد. موضوع در نظر معاونت با توجه به اسیدپاشی به زنان و مشکلات عدیده اجتماعی حاصل از آن در دولت یازدهم در اولویت بررسی قرار گرفت.

گرامی زادگان گفت: بررسی لایحه را بین سه گروه تحقیقاتی تقسیم کردند و آنها لایحه را بررسی مجدد و کارشناسی کردند. اسفند ۹۵ این لایحه به صورت کامل و جامعی درآمد و از طرف معاونت به کمیسیون لوایح دولت ارسال شد.

وی افزود: این لایحه ۵ فصل ،۹۲ ماده و ۶ محور دارد. محورهای لایحه شامل پیشگیری از اعمال خشونت علیه زنان، حمایت از زنان قربانی خشونت، جرم انگاری اشکالی از خشونت علیه زنان، پیش بینی دادرسی ویژه برای جرائم با موضوع خشونت علیه زنان و هماهنگ سازی دستگاه های ذی ربط جهت مقابله با مسئله خشونت علیه زنان و پیشگیری از بروز رفتارهای خشونت آمیز است.

گرامی زادگان گفت: این لایحه به کمیسیون لوایح هیئت دولت فرستاده خواهد شد تا هیئت دولت آن را تصویب کند. پس از تصویب هیئت دولت به مجلس شورای اسلامی تقدیم خواهد شد و در کمیسیون های مربوطه مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

مدیر کل دفتر بررسی های امور حقوقی معاونت امور زنان و خانواده گفت: در زمینه جلوگیری از خشونت علیه زنان تفاهم نامه ای را با معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه منعقد کردیم.

وی افزود: این تفاهم نامه راهکارهای اجرایی که باید در تعامل بین معاونت امور زنان و معاونت اجتماعی قوه قضاییه به کار بسته شود را ارائه و اجرایی می کند.

گرامی زادگان با بیان اینکه تفاهم نامه های زیادی در همین رابطه با سازمان بهزیستی، کمیته امداد و... داریم، گفت: قصد از انعقاد این تفاهم نامه ها پیگیری مسیری است که بتوانیم به کرامت و شخصیت زن بیفزاییم و مشکلات آنها را رفع کنیم. این عوامل را در بندهای تفاهم نامه های انعقادی نیز لحاظ کرده ایم.

وی با اشاره به دیگر اقدامات معاونت زنان برای جلوگیری از خشونت علیه زنان گفت: در زمینه جلوگیری از قاچاق زنان ورود پیدا کرده ایم و در این زمینه پیشنهاداتی به قوه قضاییه ارائه داده ایم.

دریافت کننده:زهرا پورعادل/انتشاردهنده:زهره حاجیان

700/703

کد خبر: 761187

وب گردی

وب گردی