معاون وزیر راه و شهرسازی : ساده بودن فرآیند صدور گواهینامه رانندگی عامل تصادفات جاده‌ای / نیروی کار افغان ظرفیت اشتغال را پر کرده‌اند

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ساده بودن فرآیند صدور گواهینامه رانندگی باعث افزایش تلفات جاده‌ای در ایران شده است، گفت: بخش عمده‌ای از تصادفات جاده‌ای به افرادی برمی‌گردد که رفتار رانندگی صحیحی ندارند.

به گزارش ایسکانیوز؛ داوود کشاورزیان رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در مراسم انعقاد تفاهمنامه همکاری آموزشی بین سازمان فنی حرفه‌ای و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اشاره به اهمیت موضوع اشتغال اظهار داشت: امروز تمام نامزدهای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بر روی بحث اشتغال تاکید می‌کند و برنامه آنها در حوزه اقتصادی با اولویت رفع بیکاری و ایجاد اشتغال است.

وی ادامه داد: در هر حالی که کشور ایران با مشکل بیکاری مواجه است هر ساله صدها هزار نیروی کار از افغانستان برای اشتغال وارد ایران می‌شوند و معتقدم مشکل بیکاری در ایران ریشه فرهنگی دارد اینکه افراد حاضر به انجام هر کاری هستند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه افراد بیکار در بازار کار فاقد حرفه هستند، گفت:‌ افراد جویای کار شاید مدرک تحصیلی داشته باشند اما حرفه و مهارت لازم را ندارند.

کشاورزیان افزود: تاکنون تقاضای زیادی برای اشتغال به بنده ارجاع داده می‌شود اما توصیه من به افراد جویای کار این است که حتما در یک رشته خاص و مورد علاقه خود مهارت و تخصص داشته باشند.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ادامه داد: امروز نیاز به کار در حوزه‌های تکنسین های حرفه‌ای بسیار زیاد است و در این رشته‌ها با کمبود جدی مواجه هستیم که معتقدم سازمان فنی حرفه‌ای می‌تواند با آموزش به متقاضیان این مشکل را رفع کند و در زمینه ایجاد مهارت در این افراد نقش بسیار جدی می‌تواند داشته باشد.

وی با اشاره به تعداد تلفات تصادفات جاده‌ای در ایران گفت: سال گذشته در جاده‌های کشورمان 16 هزار نفر به دلیل تصادفات جاده‌ای جان خود را از دست دادند که سهم ناوگان حمل و نقل عمومی در این تعداد کشته‌ها 6 الی 7 درصد است البته ممکن است 2 الی 3 درصد سهم پنهان داشته باشد.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: البته سهم ناوگان عمومی در حمل و نقل جاده‌ای بالای 20 درصد است اما بخش عمده‌ای از تلفات تصادفات به خودروهای شخصی برمی‌گردد که این حوزه تحت کنترل ما نیست.

کشاورزیان گفت: متاسفانه فرآیند صدور گواهینامه رانندگی در ایران بسیار ساده است و افراد به را حتی می‌توانند گواهینامه بگیرند و عمده تصادفات جاده‌ای هم به رانندگانی برمی‌گردد که رفتار رانندگی درستی ندارند.

دریافت کننده: نازنین میرزایی/ انتشاردهنده:پورعرب

402

کد خبر: 761226

وب گردی

وب گردی