فن‌بازار مسیری برای ایجاد کریدور صادرات محصولات سلول‌های بنیادی است

دبیر دومین جشنواره ملی سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی گفت: فن بازار یکی از اصلی‌ترین بخش‌های جشنواره امسال است. این رویداد مسیری برای ایجاد کریدور صادرات محصولات سلول‌های بنیادی است.

به گزارش ایسکانیوز، امیرعلی حمیدیه دبیر دومین جشنواره ملی سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی گفت: جشنواره امسال نیز مانند سال گذشته بخش‌های مختلفی دارد که یکی از این بخش‌ها، کنگره بین‌المللی است و سخنرانان داخلی و خارجی در این کنگره بین‌المللی در حوزه‌های مختلف سلول‌های بنیادی سخنرانی خواهند داشت.

به گفته حمیدیه، قسمت بعدی این جشنواره، برگزاری کارگاه‌های آموزشی است. حدود 15 کارگاه آموزشی در حوزه‌های مختلفی مانند سلول‌های پرتوان القایی و غیره برگزار می‌شود.

دبیر دومین جشنواره ملی و کنگره بین‌المللی علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی بیان کرد: در بطن این جشنواره نمایشگاهی برای شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در حوزه سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی نیز برگزار خواهد شد که در حال حاضر حدود 70 شرکت دانش‌بنیان در این حوزه فعال هستند.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین قسمت‌های دومین جشنواره ملی و کنگره بین‌المللی علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی برگزاری فن بازار است. در این رویداد، شرکت‌های دانش‌بنیان در کنار صاحبان سرمایه قرار گرفته و مذاکراتی برای سرمایه‌گذاری تولید محصولات دانش‌بنیان صورت خواهد گرفت.

حمیدیه همچنین بر ایجاد کریدور خط تولید محصولات حوزه سلول‌های بنیادی را برای صادرات راه‌اندازی خواهیم کرد و ادامه داد: بخش دیگری که در امتداد برنامه‌های دوره اول جشنواره برگزار خواهد شد جایزه ملی است که جذاب‌ترین قسمت این جشنواره خواهد بود. در این بخش، مقالات، ایده‌ها و اختراعات برتر در حوزه سلول‌های بنیادی معرفی شده و برگزیدگان برای دریافت جایزه ملی معرفی خواهند شد.

دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی افزود: در بخش دانش آموزی جشنواره نیز کارگاه‌های آموزشی برگزار خواهد شد و از برندگان مرحله نهایی تقدیر به عمل خواهد آمد.

وی از کانون اندیشه و نوآوری ایرانیان به عنوان بخش دیگر جشنواره نام برد و گفت: این بخش مربوط به ایرانیان غیرمقیم متخصص در حوزه سلول‌های بنیادی می‌شود تا بتوانیم از توانایی‌ها و تخصص آنها برای توسعه حوزه سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی استفاده کنیم.

حمیدیه در ادامه گفت: تمام تلاش خود را می‌کنیم تا از توانمندی و تخصص ایرانیانی که خارج از کشور زندگی می‌کنند و همواره به پیشرفت علمی کشور فکر می‌کنند استفاده کرده و آنها را در دانشگاه‌های علوم پزشکی حتی برای چند روز در ماه جذب کنیم.

دبیر کل دومین جشنواره ملی و کنگره بین‌المللی علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی برگزاری از استارتاپ ها به‌عنوان بخش بعدی جشنواره نام برد و گفت: در گذشته استارتاپ های حوزه سلول‌های بنیادی بسیار کم بود و تجربه زیادی در این زمینه در کشور وجود نداشت ولی امسال با بهره‌مندی از تجربه جشنواره سال قبل، استارتاپ های تخصصی و قوی برگزار خواهیم کرد.

وی در خصوص میهمانان خارجی دعوت شده به جشنواره گفت: حدود 30 سخنران خارجی از کشورهای مختلف امریکا، آلمان، اتریش، انگلستان، هلند، کره جنوبی، اسپانیا، ایتالیا و فرانسه در جشنواره شرکت خواهند داشت.

200/202

دریافت کننده: ناهید سمیعی/ انتشار: آخوندی

کد خبر: 761272

وب گردی

وب گردی