جشن عید مبعث در دانشگاه آزاد اسلامی لنجان

مراسم جشن عید مبعث با حضور حجت الاسلام سیدعلی هاشمی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد لنجان برگزار شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، حجت الاسلام سیدعلی هاشمی با بیان اینکه پیغمبر با اخلاق زیبا و حسن خلقش مردم را به آئین اسلام فرا خواند. گفت: «یکی از اوصافی که از جمله ممتازترین اوصاف پیامبراسلام در بین آیات قرآن است، خلق عظیم می‌باشد که خداوند در سوره مبارکه قلم می‌فرمایند توای پیامبر دارای اخلاق بزرگی هستی.»

این استاد دانشگاه با اشاره به آیات و رویات درمورد صبر در مقابل مشکلات و سختی‌ها، گفت: «تلخی و مشقت در زندگی همه انسان‌ها به‌ ویژه اولیاء و افراد بزرگ نیز وجود دارد. اما آنچه که در این میان از اهمیت بسزایی برخوردار است این است که انسان در مقابل مشکلات و سختی‌ها پایدار و استوار باشد و البته هنرمند کسی است که با صبر و تحمل این تلخی‌ها و مشقات را به شیرینی تبدیل کند.»

هاشمی پیامبر اکرم (ص) را عصاره هستی، برترین انسان در عالم وجود و اسوه و الگویی برای ابد دانست و تصریح کرد: « حضرت محمّد بن عبداللّه(ص)، خاتم پیامبران و جامع کمالات انسانی است. مسلّماً رسول خدا سرمشق نیکویی است برای آن‌ها که امید به رحمت خدا و روز رستاخیز دارند و خدا را بسیار یاد می‌کنند.»

حجت الاسلام هاشمی با تشریح فضیلت ماه رجب خاطرنشان کرد: « رجب، ماه عظیمى است که خداوند، اعمال نیک را در آن چند برابر مى‌فرماید و گناهان را در آن محو مى‌کند. در روایات آمده است، هرکس یک روز از ماه رجب را روزه بگیرد، به اندازه مسیر یک سال از جهنّم دور و هرکس سه روز از آن ماه را روزه بدارد، بهشت بر او واجب مى‌شود.»

جشن مبعث حضرت رسول(ص) با حضور دانشجویان، استادان و کارمندان دانشگاه آزاد اسلامی واحد لنجان در سالن اجتماعات شهیدمطهری با اجرای برنامه های شاد، مسابقه، مولودی خوانی و پذیرایی انجام شد.

دریافت کننده: مهرنوش زارعی هنزکی/انتشار:آخوندی

204/200

کد خبر: 761277

وب گردی

وب گردی