جابری انصاری: اراده سیاسی برای گسترش روابط ایران وغنا وجود دارد

معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه در دیدار خداحافظی سفیر غنا در تهران گفت: اراده سیاسی برای گسترش روابط میان ایران و غنا وجود دارد.

به گزارش ایسکانیوز، حسین جابری انصاری امروز -دوشنبه- در دیدار خداحافظی «الحاجی باوا گیلبرت آیمبیلاه» سفیر غنا در پایان ماموریت خود در تهران با بیان این مطلب تاکید کرد: این اراده می بایست در تمامی حوزه ها به ویژه در بخش اقتصادی بین دو کشور بیش از پیش عملیاتی شود.

معاون عربی و آفریقا وزیر امور خارجه همچنین ضمن تقدیر از فعالیت های سفیر در طی دوره ماموریت خود در ایران اظهار داشت: پس از انقلاب اسلامی توسعه روابط با آفریقا از جمله سیاست های ثابت ایران بوده است.
جابری انصاری با تاکید بر روابط خوب ایران و غنا افزود: یکی از عوامل گسترش همکاری ها میان دو کشور، وجود ثبات و استقرار در بیش از دو دهه اخیر در غنا بوده است.
«الحاجی باوا گیلبرت آیمبیلاه» سفیر غنا در ایران نیز در این ملاقات ضمن قدردانی از همکاری های صمیمانه وزارت امور خارجه در طی دوران ماموریت خود، اظهار داشت: در دوره 4 ساله ماموریت تهران، با انجام سفر متبادل روسای جمهوری و وزرای امور خارجه و برگزاری پنجمین دور کمیسیون مشترک، شاهد تحرک در روابط میان دو کشور بوده ایم.
وی در ادامه اظهار داشت: پس از پایان ماموریت نیز در جهت گسترش روابط دو کشور فعالیت خواهد کرد.

خبرنگار و منتشرکننده: راضیه فراهانی

کد خبر: 761372

وب گردی

وب گردی