ترامپ فعلا دیوار مرز مکزیک را نمی کشد

رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد، ممکن است تقاضای تامین مالی پروژه ساخت دیوار ضدمهاجرت در مرزهای مکزیک را به تعویق بیندازد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از رویترز ، ترامپ در واقع با این کار تلاش می کند مانع از بن بست در مذاکراتی شود که با هدف جلوگیری از تعطیلی فعالیت های دولت فدرال در جریان است.

کاخ سفید اعلام کرد ترامپ در نشستی با نمایندگان چند رسانه محافظه کار آمریکا اعلام کرد ممکن است برای ارائه تقاضای تامین مالی طرح احداث دیوار در مرزهای مکزیک منتظر بماند تا جمهوری خواهان کار خود را بر روی بودجه سال مالی جدید که اول اکتبر آغاز می شود، شروع کنند.

در لایحه بودجه پیشنهادی دولت ترامپ برای سال مالی دو هزار و هجده تقویت مبارزه با مهاجرت های غیرقانونی از طریق تدابیر مختلف به ویژه ساخت دیوار ضدمهاجرت در مرزهای مکزیک ، کاهش بودجه آژانس حفاظت از محیط زیست و همچنین کاهش هزینه های دستگاه اجرایی پیش بینی شده است. ساخت دیوار در مرزهای مکزیک به منظور مهار مهاجرتهای غیرقانونی یکی از وعده های اصلی مبارزات انتخابات دونالد ترامپ است.

کاهش محبوبیت

ترامپ که از زمان ورود به کاخ سفید محبوبیتش پیوسته در نظرسنجی ها کاهش یافته است، به هیچ وجه مایل نیست که شنبه آینده که یکصدمین روز ریاست جمهوری اوست، با توقف فعالیت های دولت فدرال همراه شود.

در واقع کنگره آمریکا تا روز جمعه فرصت دارد درباره سازوکاری که اجازه تامین مالی فعالیت های دولت فدرال را می دهد، به توافق دست یابد. برای این که دولت آمریکا از مانع سنا عبور کند، جلب موافقت سناتورهای دموکرات کاملا ضروری است چرا که جمهوری خواهان در سنا از اکثریت ضعیفی برخوردار هستند.

ترامپ در راستای سیاست ضدمهاجرتی خود آخر ژانویه حکم احداث این دیوار را در مرزهای مکزیک صادر کرد و قول داد دولت مکزیک را وادار کند هزینه احداث این دیوار را تامین نماید. طبق لایحه بودجه آمریکا مبلغی نزدیک به یک میلیارد و پانصد میلیون دلار در سال دو هزار و هفده به اجرای این طرح اختصاص خواهد یافت و دو میلیارد و ششصد میلیون دلاری دیگر نیز سال آینده برای این کار هزینه خواهد شد.

طبق ارزیابی های صورت گرفته در آمریکا، این دیوار پر سر و صدا که احتمالا نه متر ارتفاع و چندین هزار کیلومتر طول خواهد داشت احتمالا بین هشت تا چهل میلیارد دلار هزینه خواهد برد.پ

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

306

کد خبر: 761480

وب گردی

وب گردی