رئیسی:  «دولت کار و کرامت» خودش باید اهل کار باشد

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفت: دولت کار و کرامت خودش باید اهل کار باشد چون مردم از حرف و وعده خسته شده اند و همه چیز باید در میدان عمل اتفاق بیفتد.

به گزارش ایسکانیوز، حجت الاسلام و المسلمین سیدابراهیم رئیسی در نخستین سفر تبلیغاتی خود در جمع مردم بیرجند، اظهار کرد: دولت و وزاری آن باید قبل از هر کسی مدعی مبارزه با فساد باشند.

وی افزود: در شش ماه اول دولتم گزارشی از ساختارهای فسادزا در کشور به مردم و مجلس ارائه داده و اگر راه حل آن در دولت باشد با ارائه قانون آن‌را از بین میبریم تا دیگر مردم شاهد بروز فساد در کشور نباشند.

رئیسی با بیان اینکه مردم از حرف و وعده خسته شده‌اند، گفت: دولت کار و کرامت خودش باید اهل کار باشد چون مردم از حرف و وعده خسته شده اند و همه چیز باید در میدان عمل اتفاق بیفتد.

وی تاکید کرد: شیعه و سنی و مذاهب و اقوام مختلف و غیره دسته بندی ای واقعی نیست بلکه خط کشی واقعی خط کشی با دشمنان نظام و انقلاب است.تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه می‌شود یارانه دهک‌های پایین ۲ تا ۳ برابر افزایش پیدا کند، گفت: امروز فردی که با وجود تحصیلات دنبال شغل است و به هر کس و ناکسی مراجعه می‌کند شب با احساس خجالت به خانه برمی‌گردد.

رئیسی ادامه داد: بیشتر مراجعات بنده درخواست شغل و کار است، کرامت یک جوان، بازنشسته، کارمند و کارگر ایجاب می‌کند که شغل شرافتمندانه داشته باشد.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری افزود: تحصیلات، کار، زندگی و معیشت بر عهده دولت اسلامی است و دولت باید با استفاده از همه امکانات شغل باکرامتی برای همه نیازمندان شغل فراهم کند.

وی ادامه داد: بنده در سرکشی به روستاها مشاهده کردم که مردم تنها با یارانه ۴۵ هزار تومانی زندگی می‌کنند. آیا مردم با این درآمد امکان زندگی دارند؟

رئیسی با بیان اینکه می‌توان با مدیریت صحیح فقرا را نجات داد و برای بیکاران شغل فراهم کرد، گفت: چرا بعد از ۳۸ سال افرادی که با یک دنیا امید به دنبال مسکن هستند نمی‌توانند به یک مسکن حداقلی برسند. مسکنی شروع می‌شود اما ناباورانه این وضعیت چند سال معطل می‌ماند.

تولیت آستان قدس رضوی تاکید کرد: می‌توان با همین وضعیت از درآمد کشور به گونه‌ای مدیریت کرد که خانواده مستمند و فقیر به صورت مطلق نباشد و یارانه بدون کمترین مشکل برای افراد فقیر و دهک‌های پایین ۲ یا ۳ برابر افزایش پیدا کند.

وی با بیان اینکه صنعت ساختمان بیشترین شغل را ایجاد می‌کند، اظهار کرد: در این کشور امکان‌پذیر است که مسکن کرامت مشکل مردم را حل کند یا طرح‌های قبلی را تکمیل و به مردم تحویل دهد.

رئیسی افزود: در قانون برنامه ششم توسعه صریحاً ذکر شده که آمار بیکاری باید از ۱۲ درصد به ۸ درصد کاهش پیدا کند. البته در بعضی شهرها ممکن است ‌آمار بیکاری ۳۰ تا ۴۰ درصد باشد. بر فرض اینکه آمار مرکز آمار صحیح باشد ما می‌توانیم به نرخ بیکاری ۸ درصد برسیم و با ایجاد سالی یک تا یک و نیم میلیون شغل بحران بیکاری در کشور را برطرف کرد.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اینکه امکان راه‌اندازی و در مدار تولید قرار دادن واحدهای نیمه‌تعطیل یا کاملاً تعطیل وجود دارد، اظهار کرد: در ۴ سال دولت می‌توان هر سال ۲۵ درصد این واحدها را به خط تولید برگرداند تا کارگران بیکار شده به کار برگردند. این کار با تلاش، مدیریت جهادی، احساس مسئولیت و چشم نداشتن به بیگانگان کاملاً امکانپذیر است.

وی افزود: فساد اداری مردم را بسیار عصبانی کرده است و هر روز تیتر یک روزنامه به این موضوع اختصاص دارد. خانواده‌ای که درون خود مشکلات زیادی دارد نباید شاهد فساد اداری در کشور باشد.

رئیسی با اشاره به ظرفیت های موجود در استان خراسان جنوبی، گفت: خراسان جنوبی می‌تواند در عرصه صادرات گیاهان دارویی پیشگام باشد و این می‌تواند با سرمایه‌گذاری انجام شود.

وی با اشاره به اینکه اقتصاد جنوب خراسان سنگ است و معادن سنگ ارزشمندی در آن وجود دارد، اظهار کرد: می‌توان با سرمایه‌گذاری در حوزه معدن اقتصاد استان را متحول کرد و ما کاملاً وضعیت آمایش سرزمین، میزان بیکاری و ظرفیت‌های خراسان جنوبی را شناسایی کرده‌ایم و فکر می‌کنیم فعال کردن سرمایه‌گذاری، صنایع تبدیلی و انواع کشت و صنعت می‌تواند اقتصاد استان را متحول کند.

تولیت آستان قدس رضوی افزود: بنده با خدمت در استان قدس رضوی بهترین جایگاه از لحاظ معنوی و حتی عنایت مردم داشتم. موضوعی که باعث شد وارد عرصه انتخابات شوم نگاه به مشکلات فقرا، مستمندان و به ویژه بیکاران بود.

به گزارش ایسنا، وی در پایان تاکید کرد: در دولت کار و کرامت حرف و وعده وجود نخواهد داشت. مردم از حرف و وعده خسته شده‌اند و باید در میدان عمل تغییر رخ دهد. بیایید برای تحقق دولت کار و کرامت و دولت اسلامی یک بار برای همیشه دسته‌بندی‌های سیاسی را کنار بگذاریم و از همه ظرفیت‌ها برای گره‌گشایی از زندگی مردم استفاده کنیم.

302/302

کد خبر: 761501

وب گردی

وب گردی