تعیین تکلیف نهایی پورشه‌های قاچاق/مشتری خارجی نباشد، امحا می‌کنیم

رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: اگر شرایط صادرات پورشه ها و دیگر خودروهای لوکس قاچاق به کشورهای دیگر فراهم شود، آنها را صادر کرده و در غیر این صورت، باید امحاء شوند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از صدا و سیما، حبیب الله حقیقی گفت: طبق قانون، کالاهای قاچاق کشف شده نباید در بازار داخلی بازتوزیع شوند که بر این اساس، ابتدا باید شرایط صادرات آنها فراهم شود و در غیر این صورت، امحاء خواهند شد.

رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز افزود: در سال ۹۵ نسبت به ۹۴ حجم کالای امحاء شده در کشور ۲۵۶ درصد رشد نشان می دهد؛ بر این اساس، امحاء کالاهای قاچاق در سال ۹۶ با قوت و قدرت ادامه می یابد و ما سعی داریم روند امحا در سال ۹۶ نسبت به ۹۵ با سرعت و دقت بیشتری به انجام برسد.

وی از ساماندهی معابر موقت کولبری خبر داد و گفت: طرح ساماندهی تنظیم شده و در دولت در حال پیگیری است.

حقیقی با بیان اینکه یکی از اولویت های اصلی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در سال ۹۶، انهدام کالاهای قاچاق قبل از عرضه است افزود: به همین منظور، طرح ساماندهی ورودی های کالا به کشور از قبیل گمرک، مناطق آزاد، ته لنجی، کولبری و ملوانی در دستور کار قرار دارد و تاکنون برخی از این معابر، ساماندهی شده اند و برخی دیگر، در دست ساماندهی قرار دارند.

وی گفت: برای ساماندهی برخی از این موارد، نیاز به مصوبه دولت بوده و برای برخی دیگر، نیاز به تجدید نظر در قانون هست که تلاش می کنیم در اسرع وقت، این موارد را بررسی و به نتیجه برسانیم تا مبادی رسمی کشور به لحاظ ایمن بودن از ورود کالای قاچاق، ایمن تر شود.

حقیقی افزود: در سال ۹۵ حدود ۱۴ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان کشفیات قاچاق در کشور داشته ایم که این رقم در سال ۹۲، تنها ۹۰۰ میلیارد تومان بوده است و این نشانگر جدیت دستگاه های مقابله کننده با قاچاق نظیر وزارت اطلاعات، نیروی انتظامی و گمرک است.

وی گفت: سهم کالای کشف شده در سطح عرضه در سال ۹۵ هم، دویست و هفتاد میلیارد تومان یعنی کمتر از یک درصد کل کشفیات قاچاق بوده است و مابقی یعنی ۹۹ درصد باقیمانده مربوط به قبل از سطح عرضه یعنی کشف کالای قاچاق در انبارها، مسیرها و مبادی رسمی و قبل از مبادی رسمی است.

دریافت کننده: رویا ذوالفقاری انتشاردهنده:

کد خبر: 761502

وب گردی

وب گردی