افزایش قیمت نفت در معاملات امروز

قیمت نفت برنت در معاملات امروز ۱۴ سنت، معادل ۰.۲۷ درصد رشد داشت و به ۵۱ دلار و ۷۴ سنت رسید.

به گزارش ایسکانیوز، قیمت نفت امروز پس از 6 جلسه متوالی کاهش، بالاخره افزایش یافت، اما با توجه به اینکه تجار معتقد نیستند که توافق کاهش تولید می تواند مازاد عرضه موجود در بازار را کاهش دهد، قیمت ها همچنان تحت فشار قرار دارند.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت خام آمریکا امروز با 14 سنت، معادل 0.3 درصد افزایش به 49 دلار و 37 سنت رسید و همچنان پایین تر از رقم کلیدی 50 دلار باقی ماند.

قیمت نفت برنت نیز 14 سنت، معادل 0.27 درصد رشد داشت و به 51 دلار و 74 سنت رسید.

تجار گفتند، این افزایش قیمت ها در واقع یک واکنش متقابل به کاهش قیمت های متوالی در 6 جلسه گذشته بوده است.

به رغم افزایش قیمت ها در روز سه شنبه، احساس حاکم بر بازار همچنان کاهشی است و به رغم تلاش های اوپک و روسیه برای کاهش حدود 1.8 میلیون بشکه از تولید روزانه نفت، قیمت نفت برنت از اواخر سال 2016 تاکنون 10 درصد کاهش یافته است.

با توجه به اینکه به رغم کاهش تولید اوپک و روسیه عرضه نفت همچنان در ارقامی بی سابقه قرار دارد، استفان شورک، از موسسه شورک معتقد است که «اوپک نتوانسته به هدف خود مبنی بر برقراری توازن در بازار دست یابد.»

بانک جی پی مورگان هم در یادداشت هفتگی خود برای مشتریانش نوشت : «روشن است که... بازار نفت همچنان برای مهار (مازاد عرضه) با مشکل مواجه است.»

این بانک آمریکایی اضافه کرده اوپک برای کاهش مازاد عرضه فعلی موجود در بازار «ناگزیر خواهد بود توافق کاهش تولید را تمدید و احتمالا عمیق تر کند تا ذقیمت نفت در بالای 50 دلار باقی بماند.»

روسیه گفته اگر اوپک و غیراوپکی ها توافق کاهش تولید را در شش ماهه دوم سال تمدید نکنند، تولید نفت این کشور ممکن است به بالاترین رقم خود در طی 30 سال گذشته برسد.

دریافت کننده: رویا ذوالفقاری انتشاردهنده:

کد خبر: 761509

وب گردی

وب گردی