دیدارهای سینمایی در حاشیه جشنواره جهانی فجر

مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی با «مدیر تولید اداره سینما تئاتر عراق» و «تهیه کننده سینمای اتریش» و «نماینده انجمن سینمای عمان» در حاشیه‌ جشنواره جهانی فجر دیدارهای جداگانه‌ای داشت.

به گزارش ایسکانیوز بر طبق گزارش رسیده ،روز دوشنبه 4 اردیبهشت «سعد عبدالله» مدیر تولید اداره کل سینما تئاتر و «سعد نعمه» مشاور هنری اداره کل سینما تئاتر وزارت فرهنگ عراق و «ویت هایدوشکا» تهیه کننده سینمای اتریش و نماینده انجمن سینمای عمان به طور جداگانه با علیرضا تابش مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی در محل این بنیاد دیدار و گفتگو کردند.

«علیرضا تابش» در دیدار با «ویت هایدوشکا» تهیه کننده باسابقه سینمای اتریش ضمن اشاره به همکاری‌های مشترک در حوزه تولید و بازاریابی فیلم میان ایران و اتریش، نسبت به تولید مشترک پروژه‌های سینمایی تاکید کرد.

تابش همچنین با تاکید بر تبادل فرهنگی در بستر سینمای ایران و اتریش ، پیشنهاد هایدوشکا در خصوص سفر دانشجویان و تهیه و تولید فیلم برای تلویزیون و سینمای دو کشور را قابل بررسی و مطالعه دانست و افزود: پیشنهاد می‌کنم توافقنامه‌ای در این خصوص تهیه شود و در چارچوب این توافقنامه با هماهنگی رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در وین و بنیاد سینمایی فارابی برنامه مذکور پیگیری شود.

مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی همچنین در دیدار با «سعد عبدالله» مدیر تولید اداره کل سینما تئاتر عراق و هیات همراه ضمن اشاره به تفاهم نامه سال 2009 که میان معاونت سینمایی و سمعی و بصری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل سینما تئاتر عراق منعقد شده است، گفت: همکاری مشترک در تولید فیلم فرصت مناسبی است تا فیلمسازان جوان و مستعد سینمای عراق با سینماگران ایران بیشتر آشنا شده و انگیزه لازم را برای تولید هر بهتر فیلم داشته باشند.

وی تولید مشترک یک اثر با محتوای جذاب و ارزشمند و با هزینه پایین را مورد تاکید قرار داد و افزود: بر اساس مذاکرات به عمل آمده تلاش می‌کنیم تا برخی از فیلم‌های ایرانی که قابلیت اکران در کشور عراق را دارند، در سینماها و فضاهای نمایشی این کشور اکران عمومی شوند.

«سعد عبدالله» مدیر تولید اداره کل سینما تئاتر عراق نیز در این دیدار ضمن اظهار خرسندی از حضور در محل بنیاد سینمایی فارابی و اینکه ساختار و عملکرد این بنیاد می‌تواند الگوی مناسبی برای سینمای کشورهای منطقه و عراق باشد گفت: امیدوارم با توجه به شرایط اقتصادی در آینده نزدیک، با همکاری این بنیاد فیلمی تولید کنیم تا با بازگشت سرمایه، برای ساخت مشترک فیلم‌های بعدی برنامه‌ریزی کنیم.

«عبدالله» همچنین ضمن اشاره به اینکه در کشور عراق سینماگران جوان و مستعدی هستند و در جشنواره‌های سینمایی نیز موفقیت‌هایی را کسب کرده‌اند، افزود: برای نگارش فیلمنامه ارزشمند و انجام مراحل کارشناسی در خصوص چگونگی تولید مشترک یک اثر سینمایی نیاز به برنامه‌ریزی و تشکیل کمیته‌ای مشترک بین سینماگران ایران و عراق است، تا ایده‌ها و طرح‌های سینمایی به مراحل تولید نزدیک شود.

«علیرضا تابش» با «فائز الکندی» نماینده انجمن سینمای عمان نیز درباره چگونگی همکاری‌های مشترک در حوزه تولید فیلم و اکران فیلم‌های ایرانی در عمان دیدار و گفتگو کردند.

در این دیدار «امیر اسفندیاری» معاون بین الملل بنیاد سینمایی فارابی، «علیرضا شجاع نوری» تهیه کننده و بازیگر، «ناصر عنصری» تهیه‌کننده سینما و قائم مقام مدیرعامل خانه سینما حضور داشتند.

دریافت کننده: بخشی پور/

502

کد خبر: 761529

وب گردی

وب گردی