ورود یک سامانه بارشی از شمال غرب کشور/وضعیت جوی کشور تا آخر هفته

مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی از ورود یک سامانه بارشی از شمال غرب کشور در روز جمعه خبر داد.

احد وظیفه در گفت و گو با ایسکانیوز با اشاره به وضعیت هوای امروز کشور گفت: بر اساس فعالیت سامانه بارشی در استان های مجاور دریای خزر، استان های دامنه جنوبی البرز، دامنه های زاگرس جنوبی نواحی مرکز و شمال شرق، دربرخی از نقاط شرق کشور امروز بارندگی ادامه خواهد داشت و در برخی مواقع رگبار، رعد و برق به همراه وزش باد شدید پیش بینی می شود. در مناطق شرقی استان های مازندران و گیلان، برخی از نقاط خراسان شمالی و رضوی و استان گلستان شدت باران بیشتر است.

وی با اشاره به وضعیت جوی کشور در روز هفتم اردیبهشت افزود: فعالیت سامانه بارشی در روز پنجشنبه در استان های شرقی و مرکزی دریای خزر، دامنه های مرکزی و جنوبی زاگرس،دامنه های جنوبی البرز مرکزی و شرقی و مناطق شمال شرقی کاهش پیدا می کند و در این مناطق شاهد بارش پراکنده و رعد و برق خواهیم بود. بر اساس پیش بینی های سازمان هواشناسی، این سامانه در اواخر روز پنجشنبه از کشور خارج خواهد شد. همچنین خلیج فارس در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه و دریای خزر در روز چهارشنبه مواج خواهد بود.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی با اشاره به وضعیت هوای کشور در هشتم اردیبهشت گفت: در روز جمعه شاهد ورود یک سامانه بارشی از شمال غرب کشور خواهیم بود که افزایش ابر،رگبار پراکنده باران به همراه رعد و برق و وزش باد در ارتفاعات زاگرس مرکزی و شمالی ، مناطق شمال غرب و برخی نقاط غرب کشور را در پی خواهد داشت.

وی با اشاره به وضعیت جوی سه روز آینده کشور گفت:در برخی مناطق جنوب شرقی کشور طی سه روز آینده در ساعات بعدازظهر شاهد رگبار و رعد و برق و رشد ابر و وزش باد خواهیم بود که وزش باد در برخی نقاط شرقی کشور باعث ایجاد گرد و خاک خواهد شد.

وظیفه با اشاره به وضعیت هوای پایتخت در سه روز آینده بیان کرد: آسمان تهران در روز چهارشنبه نیمه ابری و ابری به همراه رگبار باران همراه با رعد و برق و وزش باد شدید، در بعدار ظهر پنجشنبه ابری به همراه رگبار باران و گاهی رعد برق و وزش باد و در روز جمعه نیز نیمه ابری تا ابری به همراه رگبار باران و گاهی رعد و برق در ساعات بعد از ظهر خواهد بود.

خبرنگار:نیوشا یعقوبی/انتشار دهنده :زهره حاجیان

700/701

کد خبر: 761730

وب گردی

وب گردی