آسانژ: رئیس سیا علیه آزادی بیان اعلان جنگ کرده است

موسس وبسایت افشاگر ویکی لیکس رئیس سیا را به "اعلان جنگ علیه آزادی بیان" متهم کرد و گفت: این مرد به دنبال انتقام گرفتن به خاطر افشای اسناد محرمانه سیا توسط ویکی لیکس است.

به گزارش ایسکانیوز، به نقل از خبرگزاری راشاتودی، جولیان آسانژ، موسس وبسایت افشاگر ویکی لیکس در ستونی در روزنامه واشنگتن پست نوشت: دکترین مایک پومپئو، رئیس سیا در صحبت هایش در تمامی اخبار و گروه ها و سازمان های حقوق بشری شامل عفو بین الملل و دیده بان حقوق بشر منتشر شده و نشان می دهد که او علیه آزادی بیان اعلان جنگ کرده است.

پومپئو در جریان سخنرانی در مرکز مطالعات استراتژیک و بین الملل که 13 آوریل سال جاری میلادی صورت گرفت علیه ویکی لیکس سخن گفت و موسس آن را به خیانت علیه کشور متهم کرد که به آمریکا، آزادی و دموکراسی صدمه می زند.

آسانژ با انتقاد از صحبت های رئیس سیا گفت: پومپئو با این صحبت ها به دنبال منحرف کردن اذهان عمومی است و می خواهد بابت انتشار و افشای اسناد محرمانه و کارهای کثیف سیا از ویکی لیکس انتقام بگیرد.

موسس ویکی لیکس در ادامه این مطلب آورده است: ما از زمان آغاز به کار وبسایت افشاگر ویکی لیکس با این اتهامات روبرو بوده ایم. نامیدن ویکی لیکس بعنوان یک سرویس اطلاعاتی خصمانه غیردولتی از سوی پومپئو، درست نیست. ما تنها به افشای مدارکی پرداخته ایم که مردم آمریکا و سایر کشورهای جهان باید از آنها اطلاع داشته باشند. این حق مردم است.

آسانژ به صورت مستقیم به صحبت های پومپئو اشاره کرد که در آنها گفته بود موسس ویکی لیکس و همراهانش با دیکتاتورها همدست هستند و ادامه داد:‌ سیا به دنبال ساکت کردن مخالفان دولت واشنگتن است به همین دلیل آنها را با رژیم های دیکتاتوری یکسان می داند.

این افشاگر که اکنون در سفارت اکوادور در لندن و به صورت پناهنده به سر می برد تا از استرداد به آمریکا در امان بماند، به این نکته اشاره کرد که پومپئو زمانی یکی از هواداران ویکی لیکس بوده است.

منبع: ایسنا

303/300

کد خبر: 761737

وب گردی

وب گردی