استرس و  بیخوابی دو عامل تشدید کننده سلامت  پوست/برای داشتن پوستی زیبا، خوب بخوابید

یک متخصص پوست و مو با اشاره به این که هیچ چیز مانند یک خواب خوب نمی‌تواند بر سلامت پوست اثر بگذارد، گفت: خواب کافی به تنهایی بار زیادی از زیبایی پوست را به دوش می‌کشد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛همایون مژدهی آذرمتخصص پوست ومو با اشاره به این که وقتی خوب نخوابید، استرس و اضطراب‌تان بیشتر می‌شود؛ اظهار داشت: استرس همراه با بیخوابی دو عامل تشدید کننده برای تهدید پوست سالم هستند.

او با بیان این که کم خوابی بدون شک میزان انرژی فرد را کم کرده و شادابی پوست او را هم تحت تاثیر قرار می‌دهد، افزود: تاثیر اضطراب و استرس بر پوست بیش از حد تصور است به طوری که با داشتن استرس روزانه، پوست حساس شده و همین حساسیت واکنش‌های پوستی را به دنبال خواهد داشت.

عضو انجمن متخصصین پوست ایران ادامه داد: آکنه بزرگسالان و حتی پسوریازیس هم با استرس و اضطراب تشدید می‌شود و جوش‌های عفونی و التهابی هم افزایش پیدا می‌کند که این بخشی از تاثیر استرس بر پوست است.

به گفته مژدهی آذر علاوه بر پوست، مو و ناخن نیز تحت تاثیر این معضل شکننده می‌شوند و ریزش مو‌ها چندبرابر می‌شود بنابراین استرس فرد را ضعیف کرده و همین ضعف مقاومت پوست را در مقابل عوامل بیرونی کم کرده و به راحتی آن را در معرض آلرژی و التهاب قرار می‌دهد.

این متخصص پوست و مو تصریح کرد: افراد باید استرس را مدیریت کنند تا اعصاب آرامتری داشته و پوستشان سالم و شاداب بماند که استفاده از ورزشهایی مانند یوگا به این امر کمک می‌کند.

او اظهار داشت: مراقبت‌های ذکر شده می‌تواند تا حدود زیادی سلامت پوست را تضمین کند، اما بهتر است حداقل یک بار در سال به متخصص پوست و مو مراجعه کنید، زیرا او می‌تواند به صورت تخصصی پوست و موی شما را بررسی کرده و با توجه به وضعیتی که دارد بهترین مراقبت‌های پوستی را توصیه کند.

مژدهی آذر یادآور شد: مراجعه سالانه در صورتی است که پوست تان مشکل خاصی مانند اگزما، پسوریازیس، روزآسه (آکنه بزرگسالی) و ... نداشته باشد، در غیر این صورت مراجعه به متخصص باید مداوم و در فواصل زمانی کوتاه انجام شود تا به سرعت درمان لازم در نظر گرفته شود.

دریافت کننده :سولماز ظریفی/ انتشار دهنده : زهره حاجیان

704/700

کد خبر: 761757

وب گردی

وب گردی