انوشیروانی: ترکمنستان میدان خوبی برای محک جوانان است/ با دست خالی به دنبال پشتوانه‌سازی هستیم

سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری گفت: حضور در مسابقات قهرمانی آسیا در ترکمنستان می‌تواند محک خوبی برای جوانان تیم ملی باشد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از فدراسیون وزنه‌برداری، سجاد انوشیروانی سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری بزرگسالان کشورمان درباره مسابقات قهرمانی بزرگسالان آسیا؛ گفت: طبق برنامه‌ای که بعد از المپیک به فدراسیون ارائه کردیم، قرار بود بعد از آن رویداد به جوانترها فرصت بدهیم. طبق این برنامه نیز برای رقابت‌های قهرمانی آسیا و بعد از آن برای بازی‌های کشورهای اسلامی تصمیم گرفتیم که از نفرات جوانتر استفاده کنیم تا پتانسیل تمام بچه‌ها برای تیم بزرگسالان ایران را محک بزنیم.

وی ادامه داد: با این شرایط می‌توانیم وضعیت همه وزنه‌برداران را بررسی کنیم و با شناخت بیشتری روی آنها برای مسابقات قهرمانی جهان در آمریکا و حتی بازی‌های آسیایی سال 2018 در اندونزی تمرکز کنیم. طبق این محک می‌توانیم برنامه بسیار بهتری هم برای این عزیزان داشته باشیم تا در مسابقات پیش رو بتوانیم بهترین نتیجه را نیز کسب کنیم.

انوشیروانی با اشاره به تمرین‌های ملی‌پوشان گفت: تمرین‌های سنگین نفرات در تهران بود و اینجا سعی ما این است ملی‌پوشان تمرین‌های متفاوت‌تری داشته باشند. با توجه به تعداد روزهای باقیمانده به مسابقه برای هر ورزشکار تمرین طراحی کردیم تا بتواند با آمادگی کامل در مسابقه شرکت کند. در این چند روز هم تمرینات سرعتی‌تر داریم تا بدن بچه‌ها تا روز مسابقه چابک‌تر باشد و با بدنی کاملاً شاداب و آماده بتوانند مسابقه دهند.

وی با اشاره به مسابقه جابر بهروزی گفت: جابر در اینجا تمرینات خوبی داشت و درد کمرش بهتر شده است. راحت‌تر تمرین کرده و امیدواریم امروز با تمام قدرت روی تخته برود. با اینکه جابر سن زیادی ندارد، اما جزو ورزشکاران با تجربه ما است. امیدوارم همین تجربه به او و به ما کمک کند تا تیم ملی قدم اول را محکم بردارد.

انوشیروانی با اشاره به ترکیب جوان تیم ملی اظهار کرد: از روز اول که بچه‌های جوان وارد ترکیب تیم ملی شده‌اند، تلاش کردیم که به آنها انگیزه بدهیم. به هرحال عضویت در تیم ملی بزرگسالان و جنگیدن برای کشور مثل یک سرباز جایگاه و موقعیتی است که آنها بدست آورده‌اند و ما همیشه این نکات را به آنها گوشزد کرده‌ایم.

وی ادامه داد: تلاش کردیم به آنها یاد بدهیم چطور هدف‌دار باشند و برای رسیدن به این هدف بجنگند. خدا را شکر که در این چهار ماه شرایط خوب بوده و واقعا تلاش کرده‌اند. خود بچه‌ها با تمام وجود کار کرده‌اند و امیدوارم روز مسابقه روز خوب برای آنها و البته ما باشد.

سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری با اشاره به توقع از ملی‌پوشان گفت: همان روز اول که برنامه را به فدراسیون و شورای عالی فنی ارائه دادم تاکید داشتم که این دو مسابقه بعد از المپیک برای محک جوان‌ترهای وزنه‌برداری است. هدف ما نگاه به آینده و حتی چشم انداز المپیک ٢٠٢٠ بود که آینده‌سازی کنیم که دیگر دست به عصا کار نکنیم. باید نفرات جایگزین در تیم داشته باشیم چرا که این پتانسیل وزنه‌برداری ایران است و باید از آن استفاده کنیم.

انوشیروانی با اشاره به ترکیب تیم گفت: ما چهره‌های سرشناس در تیم داریم که در کنارشان جوان‌ها نیز حضور دارند. براری و هاشمی که جزو با تجربه‌ها هستند. موسوی هم در یکی دو سال گذشته عملکردش خوب بوده و در تیم ملی عضویت داشته است. در کنار اینها نفراتی داریم که برای اولین بار نامشان شنیده می‌شود. ما جوانها را کنار این چهره‌ها گذاشتیم که خلاء تجربه هم در تیم احساس نشود. با این حال مطمئن باشید این مسابقات برای جوانان گمنام ما در عرصه بین‌المللی آغاز بسیار خوبی خواهد بود.

وی به وضعیت تمرینی علی هاشمی اشاره کرد و گفت: هاشمی یک وزن بالا آمده و برنامه ویژه‌ای برای او داریم. قطعاً این وزنه‌بردار در آینده نزدیک یکی از خوب‌های ما در دسته 105 کیلوگرم خواهد بود. او خیلی خوب و با انگیزه تمرین کرد، اما قبل از اعزام عضله چهار سر زانویش دچار پارگی جزیی شد، اما چون اسمش را برای این مسابقات رد کرده بودیم مجبور بودیم که این وزنه‌بردار را هم در این تورنمنت به روی تخته بفرستیم. به هرحال هاشمی انگیزه ایده آلی دارد و اگر دردش اجازه بدهد یکی از خوب‌های ما در روز مسابقه خواهد بود.

انوشیروانی تصریح کرد: مردم ما را دعا کنند؛ البته قطعاً مردم می‌دانند ما برای درخشش در المپیک ریو برنامه 4 ساله داشتیم که خدا را شکر با نتایج خوب به پایان رسید. حالا هم برنامه‌ریزی ما برای المپیک 2020 است. باید توانمندی وزنه‌برداری در بخش پشتوانه‌سازی را بالا ببریم تا تیم ملی با نفرات قوی‌تری در مسابقات آتی حاضر شود. فارغ از هر نتیجه باید این ریسک را داشته باشیم تا برای مسابقات بزرگتر مثل قهرمانی جهان کاملاً آماده و قدرتمند ظاهر شویم تا هویت اصلی وزنه‌برداری ایران را دوباره ثابت کنیم.

وی در پایان حمایت مسئولان ورزش از وزنه‌برداری را ضروری دانست و تاکید کرد: 4 ماه است که در هر مصاحبه به این نکته مهم که وزنه‌برداری نیازمند نگاه ویژه مسئولان ورزش کشور است اشاره می‌کنیم، اما این عزیزان گویا توجهی به این موضوع مهم ندارند. وزنه‌برداری همیشه پرچم‌دار و پیش رو بوده و در روزهای سخت به کمک ورزش ایران آمده و قطعاً شایسته حمایت‌های بیشتری است. جا دارد از فدراسیون هم تشکر کنیم که با تمام محدودیت‌های موجود، برنامه‌های تمرینی و اردوی تمام رده‌های سنی را بدون توقف عملی می‌کند تا پشتوانه‌سازی ادامه داشته باشد.

دریافت کننده: محمد حمید جعفری - انتشار دهنده: پورعرب

604

کد خبر: 761766

وب گردی

وب گردی