فرانسه: اسنادی به دست آورده‌ایم که ثابت می‌کند حمله شیمیایی سوریه کار اسد بوده است

دولت فرانسه مدعی شد، شواهدی در اختیار دارد که اثبات می‌کند نیروهای بشار اسد عامل حمله اخیر با تسلیحات شیمیایی حاوی گاز سارین در سوریه هستند. وزیر خارجه فرانسه گفت، سرویس‌های اطلاعاتی نمونه‌ها را با حمله ۲۰۱۳ مقایسه کرده‌اند.

به گزارش ایسکانیوز، به نوشته روزنامه ایندیپندنت، ژان مارک آیرو، وزیر امور خارجه فرانسه امروز چهارشنبه در جمع خبرنگاران گفت،‌ پاریس بر پایه مقایسه نمونه‌های یک حمله شیمیایی دیگر مربوط به سال ۲۰۱۳ به این نتیجه رسیده است.

او گفت:‌ از طریق منابع معتبر مطلع شدیم که فرایند ساخت نمونه‌هایی که ما به دست آورده ایم، نوعی از روش‌های تولیدی است که در آزمایشگاه‌های سوریه استفاده می‌شود. این روش در واقع امضای رژیم سوریه است و همین ما را قادر ساخت تا عامل حمله را مشخص کنیم. ما از این مساله اطلاع داریم چرا که نمونه‌های حملات پیشین را نگه داشتیم و قادر به مقایسه بودیم.

حمله چهارم آوریل به روستای خان شیخون جان ده‌ها تن از جمله کودکان را گرفت. همچنین ادعاهایی مطرح شد مبنی بر دولت سوریه هنوز صدها تن تسلیحات شیمیایی در اختیار دارد.

وزیر امور خارجه فرانسه همچنین گفت: عوامل اطلاعاتی فرانسه مطلع هستند که یک جنگنده سوخوی ۲۲ در روز چهارم آوریل شش بار به روستای خان شیخون حمله کرد. شکی نیست که سارینی که آنجا استفاده شد، ماده‌ای بوده که در لابراتوآرهای سوریه تولید شد.

منبع: ایسنا

303/300

کد خبر: 761787

وب گردی

وب گردی