پیشتاز انتخابات ریاست جمهوری فرانسه، هدف هکرهای روسی

شبکه تلویزیونی «RTL» فرانسه اعلام کرد: کارزار انتخاباتی امانوئل مکرون نامزد پیشتاز دور نخست انتخابات 2017 ریاست جمهوری این کشور که به دور دوم راه یافت، هدف حمله هکرهای روسیه قرار گرفته است.

به گزارش ایسکانیوز، هکرهایی که حمله سایبری به کارزار انتخاباتی این نامزد میانه رو از حزب «در حرکت» فرانسه را ترتیب دادند، گروه «فَنسی بیر» (Fancy Bear) است که در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا «هیلاری کلینتون» و حزب دموکرات را هدف حمله قرار داد.
این شبکه تلویزیونی با استناد به گزارش شرکت امنیت داده های «ترند میکرو» (Trend Micro) که در شب 24 تا 25 آوریل منتشر شد، اتهام های مطرح شده تیم انتخاباتی مکرون مبنی بر صدها و هزاران حمله سایبری از طرف مرزهای روسیه را در فوریه گذشته تایید کرد.
«مُنیر محجوبی» رئیس بخش دیبجتال کارزار انتخاباتی مکرون در گفت و گو با نشریه «20 مینوت» با بیان اینکه از این اطلاعات شگفت زده نشده، اطمینان داد که هیچ ایمیلی (از کارزار انتخاباتی) هک نشده است.
بر اساس گزارش رسانه های فرانسوی، در میانه ماه های مارس تا آوریل، هکرهای روس چهار دامنه اینترنی با نام هایی شبیه به کارزار رسمی انتخاباتی امانوئل مکرون راه اندازی کردند تا از این طریق به اطلاعات برخی کارمندان دست یابند.
به گزارش ایرنا، امانوئل مکرون اواسط بهمن پارسال کرملین را به انجام حمله های سایبری و تبلیغات رسانه ای نامزدهای هوادار روسیه با هدف نفوذ در انتخابات ریاست جمهوری این کشور، متهم کرد.
در حالی که کرملین این موضوع را بشدت تکذیب می کرد، مکرون مدعی شده بود که «روسیه» جایگاه نامزدی وی را تخریب و از «فرانسوا فیون» محافظه کار و «مارین لوپن» رئیس حزب راست افراطی که هر دو از حامیان بهبود رابطه با مسکو هستند، حمایت می کند.
«گیوم پوپَر» (Guillaume Poupard) مدیرکل آژانس ملی امنیت سامانه های اطلاعاتی فرانسه (Anssi) نیز در دسامبر (آذر) پارسال درباره خطر حملات سایبری در دوران مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری این کشور هشدار داده و هدف از این حملات را نفوذ در افکار عمومی اعلام کرده بود.
دور دوم انتخابات 2017 ریاست جمهوری فرانسه روز هفت مه (17 اردیبهشت) با حضور امانوئل مکرون و مارین لوپن از حزب راست افراطی جبهه ملی برگزار می شود.
بر اساس نتایج نظرسنجی موسسه «ایفوپ» (Ifop-Fiducial)، مکرون با کسب 61 درصد آرای دور دوم انتخابات، رئیس جمهوری آتی فرانسه خواهد بود.

منبع: ایرنا

303/300

کد خبر: 761793

وب گردی

وب گردی