دیدار وزرای دفاع ایران و برزیل پس از 40 سال

سردار حسین دهقان که برای شرکت در این نشست دو روزه و برنامه های جانبی در راس یک هیات دفاعی به مسکو سفر کرده است، در دیدار همتای خود که با حضور مهدی سنایی سفیر ایران برگزار شد، روابط دوجانبه، منطقه ای و بین المللی را بررسی کرد.

به گزارش ایسکانیوز، سردار دهقان در این نشست با اشاره به اینکه مذاکره امروز نخستین دیدار وزیران دفاع دو کشور پس از حدود 40 سال است، گفت: ظرفیت های بسیار خوب و مناسبی در حوزه های مختلف برای توسعه همکاری میان ایران و برزیل وجود دارد.

وی همچنین با تشکر از نقش سازنده برزیل در معادلات منطقه ای و جهانی و همچنین مواضع مثبت این کشور در حمایت از فعالیت های صلح آمیز برنامه هسته ای ایران، بر ضرورت بهره گیری از فرصت های همگرایی و همکاری دو کشور در بخش های مختلف تاکید کرد.
رائول پنیتو وزیر دفاع برزیل نیز با ارزشمند خواندن فرصت دیدار و مذاکره با همتای ایرانی، روابط دو کشور را تاریخی خواند و ارتقای سطح همکاری ها در تمامی زمینه ها را خواستار شد.
وزیر دفاع برزیل همچنین با تاکید بر لزوم مبارزه قاطع با اشکال مختلف پدیده تروریسم، خواهان تبادل اطلاعات و تجربیات دو کشور در این عرصه شد.
سردار دهقان افزون بر شرکت و سخنرانی در نشست مسکو، با سرگئی شویگو همتای روس و شماری از دیگر همتایان خود دیدار می کند و همچنین در نشست سه جانبه وزیران دفاع ایران، روسیه و سوریه آخرین اوضاع این کشور و تقویت همگرایی ها برای مبارزه با تروریسم بررسی می شود.
سردار دهقان تاکنون در حاشیه این نشست، دیدارهای دو جانبه ای با همتایان هندی، صربستانی و ونزوئلایی خود داشته و در باره مسائل مختلف منطقه ای و بین المللی وتوسعه همکاری ها در حوزه های مرتبط مذاکره کرده است.
جریان تکفیری و تروریسم در سوریه و یمن و دامنه آن در خاورمیانه، تحولات جدید شکل گرفته در این منطقه و دیگر نقاط جهان و بحث فضای سایبری از جمله محورهای نشست بین المللی مسکو است.

302/302

کد خبر: 761868

وب گردی

وب گردی