قیمت پژو ۲۰۰۸ بالاتر رفت!

این روزها در شرایطی قیمت پژو ۲۰۰۸ به عنوان اولین محصول مشترک ایران خودرو و پژو، به پرسشی مهم برای مشتریان تبدیل شده که به دلیل داخلی سازی بسیار پایین، امکان عرضه این محصول با قیمت وعده داده شده قبلی وجود ندارد. پیش تر قرار بود ۲۰۰۸ در محدوده قیمتی زیر ۸۰ میلیون تومان عرضه شود اما حالا صحبت از قیمت بیش از ۹۰ میلیون تومان آن است.

پژو ۲۰۰۸ اولین محصول به اصطلاح پسابرجامی خودروسازی کشور به شمار می رود که به زودی رونمایی خواهد شد. این محصول شاسی بلند در ابتدا و طبق وعده ایران خودرویی ها قرار بود با قیمتی کمتر از ۸۰ میلیون تومان راهی بازار خودرو کشور شود، با این حال طبق جدیدترین اخبار، قیمت آن بیش از ۹۰ میلیون تومان خواهد بود.

اما دلیل این افزایش قیمت چیست؟ چرا ایران خودرو و پژو نتوانستند مدل ۲۰۰۸ را در بازه قیمتی زیر ۸۰ میلیون تومان عرضه کنند؟

به اعتقاد بسیاری از کارشناسان، پاسخ این پرسش در میزان ساخت داخل خودرو موردنظر نهفته است. به گفته آنها، چون پژو ۲۰۰۸ با داخلی سازی اندکی در حال تولید است، بنابراین هزینه تولید و در نهایت، قیمت آن افزایش یافته است.

این گفته کارشناسان در شرایطی است که ابتدا قرار بود پژو ۲۰۰۸ طبق قانون و الزام وزارت صنعت،معدن و تجارت با داخلی سازی ۴۰ درصدی به تولید برسد، اما به دلایلی که مهمترین آنها ضعف قطعه سازان داخلی است، این الزام محقق نشد.

گفته می شود در حال حاضر پژو ۲۰۰۸ با ساخت داخلی بسیار اندک در حال تولید بوده و از همین رو امکان عرضه آن با قیمت وعده داده شده قبلی وجود ندارد.

البته قرار است با همکاری قطعه سازان داخلی و پژو، رفته رفته ساخت داخل قطعات ۲۰۰۸ افزایش یافته و طی دو سال آینده، داخلی سازی آن به حدود ۴۰ درصد برسد. طبعا هرچه ساخت داخل این محصول بالا برود، هزینه تولید آن کمتر خواهد بود، هرچند بسیار بعید است ۲۰۰۸ دیگر رنگ بازه قیمتی زیر ۸۰ میلیون را ببیند.

دریافت کننده: رویا ذوالفقاری انتشاردهنده:

کد خبر: 761875

وب گردی

وب گردی