فعالیت در دانشگاه ها باید به سمت نیازمحوری دانشجویان حرکت کند/جایگاه ویژه نشریات دانشجویی در دانشگاه آزاد اسلامی

فعالیت های فرهنگی در واحد اراک به سمت نیاز محوری دانشجو برده شده است. در اصل تیمی را با عنوان تیم راهبردی فرهنگی تشکیل دادیم که کار آن نیاز سنجی دانشجویان براساس موقعیت کنونی آنها است که به این ترتیب فعالیت های فرهنگی به سمت خواست و سلیقه دانشجو جهت داده می شود.

علیرضا نظام آبادی رییس واحد اراک دانشگاه آزاد اسلامی، در خصوص این مجموعه دانشگاهی و فعالیت های فرهنگی صورت گرفته در آن به ایسکانیوز گفت: واحد اراک بزرگترین دانشگاه غرب کشور بوده که بیش از 31 سال سابقه فعالیت دارد و در حال حاضر حدود 16 هزار دانشجو و 275 رشته مقطع تحصیلی دارد.بعلاوه این واحد 55 رشته گرایش دکتری تخصصی،91 رشته کارشناسی ارشد و 139 رشته ی کارشناسی و کاردانی دارد.

وی ادامه داد:در حوزه فرهنگی کارهای بسیار خوبی در واحد اراک صورت گرفته که می توان به کسب رتبه برتر اقامه نماز برای سومین سال متوالی را نام برد که در بین 81 دانشگاه 258 دستگاه اجرایی استان صورت گرفته است.بعلاوه در محقق کردن منویان رهبری در حوزه های مختلف به خصوص محور نرم افزاری کارهایی از جمله برگزاری مسابقات منظم اینترنتی در حوزه فرهنگی انجام شده که بر اساس سخنان رهبر معظم انقلاب برای اقشار عموم در نظر گرفته شده است.

وی عنوان کرد: فعالیت های فرهنگی در واحد اراک به سمت نیاز محوری دانشجو برده شده است. در اصل تیمی را با عنوان تیم راهبردی فرهنگی تشکیل دادیم که کار آن نیاز سنجی دانشجویان براساس موقعیت کنونی آنها است که به این ترتیب فعالیت های فرهنگی به سمت خواست و سلیقه دانشجو جهت داده می شود.

وی افزود: برگزاری نمایشگاه فرهنگی آفتاب مهر که توسط معاونت فرهنگی پیگیری می شود نیز از جمله فعالیت های فرهنگی دانشجویان در حوزه های مختلف است که از آن استقبال می کنیم. در این دست از برنامه ها دانشجو، محور برنامه را در دست می گیرد و دانشگاه تنها نقش حمایتی دارد.

نظام آبادی عنوان کرد: در برگزاری مراسم انس با قرآن موفق به کسب رتبه های برتر استانی و کشوری در دانشگاه اراک بودیم .همچنین با تشکیل و ایجاد 14 کانون دانشجویی در سال گذشته داشتیم که برای اولین بار در این واحد شکل گرفت توانستیم بسیاری ازدغدغه های دانشجویان را کاهش دهیم.
وی افزود: همایش ملی صلح و گفت وگو در اندیشه امام(ره)، ایجاد و راه اندازی سامانه اینترنتی نشریات دانشجویی در سراسر کشور، ساخت تندیس امیرکبیر و غیره از کارهای انجام شده رد واحد اراک است.
وی در پایان با بیان این نکته که نشریات در دانشگاه ها از جایگاه ویژه ای برخوردارند ادامه داد: نشریات دانشجویی ما از 9 نشریه به 14 نشریه ارتقا پیدا کرده است که رشد قابل توجهی را شاهد هستیم بعلاوه برای بالا رفتن ارتقای سطح آن ها کلاس های آموزشی، برنامه ریزی و اجرا شده است.

200/202

خبرنگار: ناهید سمیعی/انتشار:آخوندی

کد خبر: 761881

وب گردی

وب گردی