جهانگیری: نباید از راه عقلانیت، اصلاحات و اعتدال برگردیم

اسحاق جهانگیری در پخش نخستین برنامه ضبط شده از برنامه بی‌واسطه با ایران از رادیو ایران گفت: به عنوان مکمل آقای روحانی و یاوری برای دفاع و پیشبرد راه اصلاحات و اعتدال به میدان آمدم.

به گزارش ایسکانیوزاسحاق جهانگیری نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری از ساعت 17 و سی دقیقه در اولین برنامه انتخاباتی خود در برنامه بی واسطه با ایران رادیو ایران، افزود : انتخاباتی بزرگ و سرنوشت‌ساز پیش رو داریم و در این انتخابات هر کسی با ایفای نقش خود و با رای آگاهانه کاری می‌کند که در برابر خداوند تبارک و ملت ایران پاسخگو باشد.

وی با اشاره به اینکه کشور در موقعیت حساسی قرار دارد، افزود: از نظر توسعه‌ای واقعا در یک پیچ تاریخی هستیم.

جهانگیری با بیان اینکه فرصت‌های کم نظیری پیش رو داریم و همچنین با تهدیدهای متفاوتی روبرو هستیم، خاطرنشان کرد: سوابق و تجربه‌هایی دارم که خواستم آنها را در اخیتار مردم قرار دهم ، فرزند ملت ایران هستم و با تلخی‌ها و شیرینی‌های این ملت زندگی کردم.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری تصریح کرد: ما در انقلاب تصمیم‌های مهمی گرفتیم و پایان جنگ تصمیم مهمی در کشور بود. درباره پایان جنگ نقدها و صحبت‌هایی است، اما هیچ کسی قبول ندارد که باید به زمان جنگ برگشت. چالش هسته‌ای تصمیم بزرگی بود و احتمالا نقدهایی هم داشته باشد، اما هیچ کسی قبول ندارد که باید به دوران تهدیدها و تحریم‌ها برگردیم.

جهانگیری با تاکید بر اینکه گام‌های موثری در راه آزادی ، عدالت و توسعه برداشتیم، اما باید این قدم‌ها را بلندتر و محکم‌تر بر داریم، گفت: دولت در این سال‌ها واقعا مظلوم بوده و همه ظرفیت‌های کشور و همه توانایی‌های ملت برای رفع همه مشکلات هنوز به طور کامل به کار گرفته نشده است ، هنوز در نیمه راه هستیم و نباید از راه عقلانیت، اصلاحات و اعتدال برگردیم.

معان اول رئیس‌جمهور دولت یازدهم اظهار داشت: با صلاحدید بزرگان اصلاحات و تاکید آقای روحانی برای ایفای همین مسئولیت به صحنه آمدم ، به عنوان مکمل آقای روحانی و یاوری برای دفاع و پیشبرد راه اصلاحات و اعتدال به میدان آمدم.

وی افزود: هیچ‌گاه خودم را طلب‌کار نظام و کشور ندانستم و تجربه کاری را از دولت شهید رجایی و در دولت‌های مهندس موسوی و هاشمی و دولت خاتمی و اکنون در دولت آقای روحانی در سطوح مختلف مسئولیت از جهاد سازندگی دهستان، شهرستان، استان و نمایندگی مجلس، استاندار، وزارت و معاون اولی را پشت سر گذاشتم.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری خاطرنشان کرد: من کشور را سیاه و تاریک نمی‌بینم، اما مسائل مختلف اجتماعی، سیاسی و اقتصادی را جدی می‌دانم ؛ آینده را نامشخص و مبهم نمی‌بینم.

جهانگیری تصریح کرد: من در خانواده‌ای معمولی متولد شدم، پدرم کاگر معدن بوده، کسانی که با معدن آشنایی دارند، می‌دانند که در مشاغل کشور جزو سخت‌ترین کارهاست. تونل‌های طولانی و کار سخت در معادن و نان حلال معدن را به دست آوردن، کار دشورای است.

معاون اول دولت یازدهم در ادامه صحبت های خود برای مخاطبان رادیو ایران در چارجوب برنامه تبلیغاتی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به فعالیت این دولت در 4 سال اخیر افزود: با تیم منسجمی که آقای روحانی برای موضوع هسته ای انتخاب کرد و با هدایت های رهبر معظم انقلاب پرونده هسته ای حل و فرصت های جدیدی برای توسعه اقتصادی ایجاد شد.

اسحاق جهانگیری با بیان اینکه در ابتدای این دولت تورم و رکود بی سابقه ای در کشور حاکم بود، اظهار داشت : نیاز بود که تمرکز ویژه ای بر حل مسئله تورم و حاکمیت انضباط پولی و مالی صورت گیرد که با این سیاست ها در سال جاری تورم یک رقمی را شروع کرده ایم.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه سیاست های بیست و چهارگانه اقتصاد مقاومتی برای آن است که اقتصاد کشور از تنش های اقتصاد جهانی آسیب نبیند، گفت: امروز اقتصاد، موضوع اول کشور است؛ همه باید بسیج شوند و به صحنه بیایند.

جهانگیری تصریح کرد: امروز بعد از دو سال تمرکز بر سیاست های اقتصاد مقاومتی دستاوردهای مهمی داشته ایم؛ از جمله اینکه در بخش نفت و گاز، تمرکز ما این بوده است که در میادین مشترک به اندازه سهم ملت ایران حتما دریافت شود.

وی ادامه داد: در زمینه کشاورزی کارهای مختلفی انجام شده است و دغدغه ما امنیت پایدار غذایی بوده است؛ در سال 91 بیش از 6 میلیون تن و در سال 92 بیش از4 میلیون تن گندم وارد کردیم، اما در سال 95 مازاد گندم تولیدی ما بیش ازسه و نیم میلیون تن بوده است.

جهانگیری همچنین به طرح تحول نظام سلامت اشاره کرد و گفت: در نتیجه این طرح، هزینه های پرداخت از جیب مردم برای درمان، از 37 درصد به 8 و نیم درصد کاهش یافته است.

جهانگیری ادامه داد: در حوزه آب نیز در سال 95 گامهای بلندی برداشته شد و به اندازه 10 سال گذشته به روستاها آبرسانی شده است.

وی افزود: در کلانشهرها مسائل زیست محیطی، مردم را آزار می دهد که برنامه دقیقی برای این مسئله تهیه شده است که بموقع اطلاع داده می‌شود.

این نامزد انتخابات با اشاره به موضوع بیکاری و با بیان اینکه امروز هر خانواده ایرانی دغدغه اشتغال جوانان خود را دارد، تصریح کرد: باید بدون شعار مسئله بیکاری دنبال شود؛ راهی جز تولید و سرمایه گذاری اشتغالزا نیست.

جهانگیری خاطرنشان کرد: در دولت یازدهم دفتری در وزارت اقتصاد برای بهبود فضای کسب و کار باز شد و این دفتر باید در دولت دوازدهم فعال تر شود؛ باید از توان نظام بانکی و منابع خارجی نیز برای سرمایه گذاری استفاده شود.

وی با بیان اینکه هیچ کس نباید به دلیل گرایش سیاسی از صحنه کنار گذاشته شود ، اظهار داشت: ریاست جمهوری بعد از رهبری جایگاه ویژه ای است؛ با شعار نمی توان درباره رئیس جمهور تصمیم گرفت، امیدوارم بتوانم همراه با ملت ایران و همه دستگاهها در راه گره گشایی از مشکلات ملت ایران گامهایی بردارم.

تایید کننده:سرلک

کد خبر: 761908

وب گردی

وب گردی