ایران با 5 تکواندوکار در روز نخست

دومین دوره مسابقات جام ریاست فدراسیون جهانی از امروز به میزبانی «آتن» آغاز می‌شود که هادی تیران ولی‌پور، محمد کاظمی، فرازن عاشورزاده، سروش احمدی و میرهاشم حسینی به عنوان اولین نمایندگان کشورمان در روز نخست به مصاف حریفانشان خواهند رفت.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از روابط عمومی فدراسیون تکواندو، دومین دوره مسابقات جام ریاست فدراسیون جهانی(G2) از ساعت 10:30 صبح امروز و به مدت 4 روز با حضور 2163 تکواندوکار در دو بخش پومسه و کیوروگی و در سه رده‌سنی نونهالان، نوجوانان و بزرگسالان در سالن «آنولیوسیو المپیک» شهر آتن برگزار می‌شود که نمایندگان کشورمان تنها در رده‌سنی بزرگسالان و در گروه مردان در این رقابت‌ها به مصاف رقیبانشان می‌روند.

در نخستین روز این رقابت‌ها، در گروه مردان تکواندوکاران اوزان 58- و 63- کیلوگرم بر روی شیاپ‌چانگ می‌روند که هادی تیران ولی‌پور ومحمد کاظمی (وزن 58- کیلوگرم)، فرزان عاشورزاده – سروش احمدی و میرهاشم حسینی (وزن 63- کیلوگرم) به عنوان نخستین نمایندگان کشورمان رو در روی حریفانشان قرار می‌گیرند.

با اعلام جدول قرعه اوزان روز اول، محمد کاظمی تکواندوکار کشورمان دارنده مدال نقره مسابقات قهرمانی نوجوانان 2010 و نقره جام جهانی 2015 در نخستین گام باید با «بولات کروچکین» از روسیه رقابت کند و پس از پیروزی در این دیدار با برنده مبارزه دو هوگوپوش ترکیه و روسیه مسابقه دهد. هادی تیران ولی‌پور قهرمان نوجوانان آسیا 2015 دیگر نماینده کشورمان در این وزن در نخستین مبارزه خود رو در روی «عبدلله تیف سیزگین» از آلمان دارنده مدال برنز قهرمانی اروپا 2013 قرار می گیرد و پس از پیروزی به مصاف برنده و دیدار نماینده هلند و ایتالیا خواهد رفت.

در وزن 63- کیلوگرم ابتدا سروش احمدی رو درروی «ولاسیوس پتروپولوس» از یونان قرار می گیرد و در ادامه با برنده دیدار بلغارستان، آمریکا یا اسپانیا مبارزه خواهد کرد.

فرزان عاشورزاده دیگر تکواندو کار وزن 63- کیلوگرم و قهرمان جهان 2015 در نخستین دیدار به مصاف «مصطفی پاگلر» از ترکیه می رود.

سومین نماینده کشورمان در این وزن میرهاشم حسینی دارنده مدال طلای قهرمانی آسیا 2016 در گام اول باید نماینده یونان را از پیش رو بردارد و سپس با «بولات ایزوت دینو» از روسیه مبارزه کند.

تیم‌ملی تکواندو کشورمان با ترکیب کامران مردانی‌‌پور، آرمین هادی‌پور، هادی تیران ولی‌پور، محمد کاظمی، سروش احمدی، فرزان عاشورزاده، میرهاشم حسینی، سالار وحیدی، ابوالفضل یعقوبی، علیرضا علیاری، مسعود حجی زواره، امیرحسین ساسان، بهنام اسبقی، پوریاعرفانیان، سعید رجبی، مهدی خدابخشی، سیاوش فخرایی و سجاد مردانی در این رقابت‌ها حضور دارد.

هدایت این تیم برعهده «مهدی بی باک» به عنوان سرمربی و «علیرضا نصرآزادانی» و «هادی افشار» به عنوان مربی است.

گفتنی است؛ مسابقات جام ریاست فدراسیون جهانی (G2) است و به دارندگان مدال طلا، نقره و برنز به ترتیب 20، 12 و 7.20 امتیاز در راستای افزایش رنکینگ المپیکی تکواندوکاران تعلق می‌گیرد.

603

کد خبر: 761915

وب گردی

وب گردی