دفاع مرکل از وزیر خارجه آلمان در قبال رژیم صهیونیستی

در پی موضع‌گیری رژیم صهیونیستی درباره دیدار وزیر خارجه آلمان با گروه‌های منتقد این رژیم، مرکل به دفاع از زیگمار گابریل پرداخت و تاکید کرد که این مقام حق داشته با گروه‌های مخالف دیدار داشته باشد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از پایگاه خبری دویچه وله، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به سختی از تصمیم زیگمار گابریل، وزیر امور خارجه آلمان برای دیدار با گروه‌های منتقد خشمگین شده و دیدار دوجانبه را لغو کرده است. این تصمیم با واکنش‌هایی از سوی آلمان‌ها روبرو شد. به نقل از آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان گفته می‌شود که وزیر خارجه این کشور حق داشته با گروه‌های منتقد دولت در اسرائیل دیدار و گفت‌وگو کند.

علت واکنش عجولانه بنیامین نتانیاهو آن است که وزیر خارجه آلمان با گروه‌های منتقد سیاست‌های دولت اسرائیل دیدار کرده است. آنگلا مرکل حق را به وزیر خارجه خود می‌دهد. اشتفان زایبرت، سخنگوی دفتر صدراعظم چهارشنبه در بیانیه‌ای گفت: «به نظر ما ملاقات با سازمان‌های غیردولتی نباید عواقب سنگینی داشته باشد».

به گفته این سخنگو، شخص صدراعظم نیز در مسافرت‌های خود اغلب با گروه‌ها و افراد غیردولتی و نمایندگان جامعه مدنی دیدار می‌کند.

گابریل به تازگی با نمایندگان گروه "سکوت را بشکنیم" شامل فعالان مدنی مخالف سیاست شهرک‌سازی اسرائیل در سرزمین‌های اشغالی دیدار و گفت‌وگو کرده است. نتانیاهو این موضوع را دستاویزی برای لغو دیدار با وزیر خارجه آلمان از حزب سوسیال دموکرات قرار داد.

سخنگوی صدراعظم آلمان در عین "ابراز تاسف" از عملکرد نتانیاهو تأکید می‌کند که این موضوع نباید بر مناسبات عالی دو طرف تأثیر بگذارد.

دولت آلمان ادامه ساخت و ساز رژیم صهیونیستی در کرانه باختری را نادرست می‌داند و این را به صراحت بازگو کرده است. فرانک‌ والتر اشتاینمایر، رئیس‌جمهوری آلمان ۶ مه امسال به سرزمین‌های اشغالی می‌رود. او هم در مناطق اشغالی با نمایندگان جامعه مدنی دیدار خواهد داشت.

خبرنگار: شایان دنیادیده/منتشرکننده: نقاشی

کد خبر: 761916

وب گردی

وب گردی